تکنولوژی

گوگل درایو به روز میشود

 

شایعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که گوگل فعالیت در حوزه شبکه‌های اجتماعی را کنار می‌گذارد و در عوض تمرکز خود را به سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری معطوف می‌کند.

وبلاگ فناوری Android Police توضیح داد نشانه‌هایی یافته است که بر اساس آن سرویس Google Drive به زودی از ابزار Google Photos در دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است Google Drive سرویس ذخیره‌ اطلاعات مبتنی بر فضای ابری محسوب می‌شود و که می‌توان آن را مشابه Dropbox و حافظه آنلاین Box دانست.

سرویس Drive به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها فایل‌های خود را روی وب ذخیره کنند. این سرویس ۱۵ گیگابایت ظرفیت رایگان در اختیار مشترکان خود می‌گذارد، اما کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های مربوطه، این ظرفیت را افزایش دهند.

ارزان‌ترین به‌روزرسانی برای افزایش ظرفیت سرویس Drive گوگل با پرداخت ۱.۹۹ در هر ماه برای دسترسی به ۱۰۰ گیگابایت حافظه مجازی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، به‌روزرسانی جدید Google Drive برای دستگاه‌های اندرویدی ارتباط کاربرا با ابزار Google Photos را نیز برقرار می‌کند. این سرویس سیستمی شبیه به خدمات تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها و ویدیوها در Google+ را در اختیار دارد.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا