تکنولوژی

تغییر رویکرد هکرها به سرقت ا طلاعات شخصی به جای اطلاعات مالی

بر اساس یک مطالعه جدید دزدی هویت و اطلاعات روی اینترنت به مهمترین دلیل هک شبکه‌ها تبدیل شده است. 
در این گزارش که توسط یک شرکت امنیتی هلندی به نام Gemalto تهیه شده آمده است در سال ۲۰۱۴ در حدود ۱۵۰۰ نقض داده ( Data breaches ) باعث به سرقت رفتن ۹۷۵ میلیون رکورد اطلاعاتی در طی این سال شده است. 
بر اساس این گزارش نقض داده در طول سال ۲۰۱۴ به میزان ۴۹ درصد افزایش یافته و میزان سرقت رکوردهای اطلاعاتی نیز نسبت به سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است. 
یکی از نکات قابل توجه این گزارش این است که استراتژی هکرها  روی سرقت اطلاعات اشخاص ( با ۵۴ درصد) متمرکز شده در حالی که در این میان دستبرد به اطلاعات مالی مانند کارت اعتباری بخش کمتری ( ۱۷ درصد) را دربرمی‌گیرد. این بدان معناست که هکرها حالا اطلاعات شخصی افراد را بسیار مهمتر از اطلاعات مالی آنها ارزیابی می‌کنند. 
به گفته این شرکت هلندی این شیفت و انتقال از تاکتیک‌های جرایم سایبری نشان دهنده دید بلندمدت به موضوع هک است. 
گزارش این شرکت در حالی منتشر می‌شود که همین چند روز قبل شرکت بیمه سلامت Anthem از نقض داده ای خبر داد که باعث سرقت شدن بیش از ۸۰ میلیون ر کورد اطلاعاتی شده است. چندی قبل آنها از سرقت ۵۶ کارت اعتباری و ۵۳ میلیون آدرس ایمیل Home Depot خبر دادند . همچنین اطلاعات مربوط به  ۷۶ میلیون افراد خانه‌دار و ۷ میلیون کسب و کار کوچک نیز از jpmorgan به سرقت رفته بود. فروشگاه زنجیره‌ای Target هم از سرقت ۴۰ میلیون کارت اعتباری و اطلاعات شخصی ۱۱۰ میلیون مشتری خود خبر داده بود. 
سال گذشته یک مطالعه نشان داد که ۱۸ درصد از کل اطلاعات بانکی، کارت‌های هویت اجتماعی و … در طی یکسال به سرقت رفته است. با این حال شرکتهای تحقیقاتی دیگر گفته‌اند که این میزان به مراتب بالاتر است و به نوعی می‌توان گفت تقریبا همه آمریکایی‌ها تحت تاثیر سرقت اطلاعات قرار گرفته‌اند. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا