تکنولوژی

سیم کارتهای بدون نام و نشان یکطرفه می شوند

 

مهلت اعلام کدملی برای سیم کارتهای دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و سیم کارتهای بدون نام و نشان مشخص از امروز  یکطرفه می شود.

احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرده که ارتباط مشترکانی که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند از امروز و به مرور قطع می کند.

این طرح در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان و دارای نقص اطلاعات در کشور صورت گرفته است تا استفاده غیرقانونی از این سیم کارتها به حداقل برسد و مالکان و استفاده کنندگان از سیم کارتهای موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل احراز هویت شوند.

جهانگیر اسدی – سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، با اشاره به پایان مهلت ثبت کدملی در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، اظهار داشت: بسیاری ا سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات در مدت تعیین شده، کد ملی خود را به اپراتورهای موبایل اعلام کرده و احراز هویت شدند.

وی با بیان اینکه به مرور سیم کارت مشترکانی که کدملی خود را به اپراتورهای مربوطه اعلام نکرده اند قطع یکطرفه می شود ادامه داد: هم اکنون اپراتورها در حال انجام کار فنی اجرای این طرح هستند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا