تکنولوژی

چراغ‌های شهری در خدمت انتقال اطلاعات ترافیکی

در آینده‌ای نه چندان دور زمانی که شما در ساعت اوج ترافیک در یک خیابان به دنبال جای پارک می‌گردید چراغ‌های کنار خیابان به شما کمک خواهند کرد. 

شرکت جنرال الکتریک در حال توسعه سیستمی است که چراغ‌های سطح شهر به طور مستقیم به سیستم‌های ناوبری داخل خودروها متصل شوند واطلاعات ترافیکی رد وبدل کنند. به این ترتیب می‌توان به راننده راهنمایی‌هایی از قبیل جای پارک ارایه کرد و یا به خودروهای بدون سرنشین هم اطلاعاتی برای رانندگی ایمن‌تر ارایه داد. 
به گفته ریک فریمن مدیر بخش دستگاه‌های هوشمند در شرکت جنرال الکتریک  چراغ‌های سطح شهر در همه جا پراکنده‌اند و از آن‌ها می‌توان برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. آنها میتوانند اطلاعات دست اولی از شهر را به مرکز مدیریت شهری ارسال کنند.
با این حال تعویض چرا‌غ‌های هوشمند با چراغ‌های قدیمی ارزان نیست اما موضوع این است که چراغ‌های قدیمی انرژی بسیار زیادی را هم مصرف می‌کنند. بنابرآمارها این چراغ‌ها نیمی از انرژی یک شهر را به خود اختصاص می‌دهند. با تعویض این  چراغ‌ها با چرا‌غهای LED عملا هزینه مصرف انرژی در شهر نیز بسیار کاهش می‌یابد. حالا شرکت جنرال الکتریک می‌خواهد با افزودن سنسورهای ترافیکی به چراغ‌های LED این شیفت تکنولوژی را کامل‌تر کند. پیش‌بینی می‌شود تنها در شهرهای آمریکا طی  چند سال آینده حدود ۵۰ میلیون چراغ LED هوشمند نصب شود. چراغ‌هایی که تغییری ملموس در کیفیت زندگی شهری به وجود می آورند.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا