تکنولوژی

اولین بار آیفون در دستان اوباما قرار گرفت

 

استیو جابز مدیر عامل درگذشته شرکت اپل اولین نمونه از گوشی آیفون را در سال 2007 به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نشان داده بود.

بر اساس مطالب کتابی که به تازگی توسط دیوید اکسلرود مشاور اصلی تبلیغاتی اوباما منتشر شده، اوباما مدتها قبل از عرضه آیفون برای استفاده عموم مردم آن را دیده بود.

جابز در ملاقاتی خصوصی با اوباما در سال 2007 اولین مدل گوشی یاد شده را در اختیار وی قرار داد. وی که در آن زمان هنوز رییس جمهور آمریکا نشده بود، به شدت تحت تاثیر قابلیت ها و سبک طراحی این گوشی قرار گرفت. در آن زمان هنوز گوشی های لمسی ابداع نشده بودند و گوشی‌های دکمه دار نوکیا با سیستم عامل سیمبین بازار را تسخیر کرده بودند.

اوباما پس از مشاهده آیفون به جابز گفته بود: اگر این کار قانونی بود من تعداد زیادی از سهام شرکت اپل را خریداری می کردم. این چیز(آیفون) به پدیده واقعا بزرگی مبدل خواهد شد.

اولین نسخه از آیفون در سال 2007 عرضه شد که تنها با شبکه های نسل دوم تلفن همراه سازگاری داشت. این نسخه مجهز به سیستم عامل iOS 1، پردازنده 32 بیتی RISC ARM 1176JZ با سرعت 412 مگاهرتز و 128 گیگابایت RAM بود. این گوشی با 4، 8 و 16 گیگابایت حافظه برای ذخیره عکس‌ها عرضه شده بود.

آیفون اولیه اولین گوشی تمام لمسی بود که به قلم یا صفحه کلید نیاز نداشت و نمایشگر 3.5 اینچی آن از دقت 320 در 480 برخوردار بود. البته این گوشی از سوی همگان تحسین نشد و استیو بالمر مدیر عامل وقت مایکروسافت آن را به تمسخر گرفت.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا