تکنولوژی

خدمات تاکسی یاب گوگل به میدان م آید

 

شرکت گوگل قصد دارد خدمات تازه‌ای برای یافتن تاکسی از طریق برنامه‌های همراه ارائه دهد و به جنگ برنامه همراه اوبر برود.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که گوگل خود از بزرگترین سرمایه گذاران در اوبر است، اما استقبال مردم از این خدمات و درآمدزایی سرشار آن باعث شده تا گوگل بخواهد به طور مستقیم وارد این عرصه شود.

ظاهرا این خبر از طریق دیوید دروموند مدیر واحد امور حقوقی گوگل و یکی از اعضای هیات مدیره اوبر به اطلاع دیگر مدیران اصلی این شرکت رسیده و آنان در واکنش ممکن است خواستار استعفای وی شوند. تاکنون هیچ یک از دو شرکت در این زینه به طور رسمی موضع گیری نکرده اند.

گفته می شود که برنامه همراه گوگل برای یافتن تاکسی از طریق گوشی هم اکنون توسط کارکنان این شرکت در حال بررسی و آزمایش است. برنامه اوبر اولین بار به کاربران تلفن همراه امکان داد تا تاکسی هایی که از این برنامه استفاده می کنند را بیابند و با ردیابی موقعیت آنها نزدیک ترین راننده با مناسب ترین قیمت را انتخاب کنند. همه گیر شدن این برنامه در بسیاری از نقاط جهان به اعتراض شرکت های تاکسی رانی و رانندگان دیگر انجامیده است.

برخی کارشناسان معتقدند ممکن است اوبر در اعتراض به این اقدام گوگل استفاده از نقشه های این شرکت برای مسیریابی را در برنامه همراه خود متوقف کند و از برنامه های همراه نقشه شرکت های رقیب استفاده کند.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا