تکنولوژی

مقابله با حملات سایبری را جدی بگیرید

 

رییس جمهورآمریکا از طرحی تازه برای تقویت فضای دیجیتال و امنیت سایبری در آمریکا پرده برداشت.

باراک اوباما که با رهبران کنگره این کشور صحبت می‌کرد گفت: قوانین مربوط به امنیت سایبری باید زودتر تقویت شود و بخش خصوصی و دولتی در کنار هم گام‌هایی را برای امنیت بیشتر در ان فضا بردارند.

او از کنگره خواست که برای اقدام قانونی و مقابله با حملات سایبری جدی‌تر عمل کند و هک شدن حساب توییتر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و نیز شرکت سونی را نشانه‌ای از فوریت این اقدام می‌داند.

اوباما تصریح کرد: تهدید سایبری یکی از بزرگترین چالش‌های کشور ماست و یکی از جدی‌ترین چالش‌های اقتصادی و امنیتی که آمریکا با آن روبروست. دولت‌های خارجی، هکرها و مجرمان مادام در حال تلاش برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری ما هستند.

وی افزود: بخش بزرگی از زیرساخت‌های کلیدی کشور، نظام مالی، شبکه برق و لوله کشی سراسری و بیمه درمانی به اینترنت وصل است. بنابراین این موضوعی حیاتی برای بهداشت و امنیت عمومی است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رهبران آمریکا و انگلیس اعلام کردند که به طور مشترک با تهدیدهای سایبری مقابله می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفته‌اند که دو کشور برای آمادگی و دفاع در برابر خطرات سایبری، یک هسته امنیتی سایبری مشترک تشکیل می‌دهند.

هر دوی آنها درباره خطرهای فعالیت‌های آنلاین گروه‌های اسلام‌گرای افراطی و ضرورت مبارزه با آن هشدار دادند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا