تکنولوژی

تکلیف سیم کارت های بدون کد ملی مشخص میشود

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال جاری طبق دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورهای موبایل، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص می شود.

غلامرضا داداش زاده در مورد سیم کارتهای بی نام و نشان گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورها، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه در شبکه مخابرات کشور، سیم کارت فعال بدون نام و نشان نداریم، اظهار داشت: هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به یک میزان دارای سیم کارتهای اشکال دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم کارت های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم کارت با کسی که از آن استفاده می کند، اقدام کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مصوبه 119 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد شاخص های کیفی مربوط به شبکه نسل 2 و بالاتر تلفن همراه که به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است نیز گفت: در بحث پوشش شهری و جاده ای و کیفیت، رگولاتوری به صورت دائم وضعیت را مانیتور می کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کار بیشتر هستند تا به استانداردهای این مصوبه برسند.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دو سطح پوشش و کیفیت شبکه را رصد می کند. نخست براساس گزارش های دوره ای اپراتورها که هر سه ماه یک بار تمام شاخصها از جلمه پوشش را گزارش می کنند و سپس از طریق گزارش های ستاد و مناطق که  هر شش ماه یکبار در کشور شاخصها از نظر میزان برآورده کردن انتظارات بررسی می شود.

داداش زاده با بیان اینکه در بسیاری از شاخص های کیفی مربوط به شبکه و پوشش از سنوات قبل تا به حال رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: با این وجود، از نظر ما و مردمی که انتظار ارائه سرویس مناسب دارند، هنوز اپراتورها باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند؛ به ویژه در زمینه پوشش درون شهرها و منازل، جاده ها و مناطق روستایی مقداری از شاخصها عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.

 وی با اشاره به برخی مشکلات از جمله مشخص نبودن محدوده شهرها و روستا گفت: برغم اینکه نیازمند ایجاد یک سری سایت های جدید هستیم عدم همکاری دستگاههای مختلف باعث اشکال در کار اپراتورها شده است. به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که به سختی قابل حل است و همین امر موجب پوشش نامناسب در برخی مناطق پرجمعیت شهری شده و با توجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری شهرها طبیعتاً اپراتورها مسئولیت سنگینی برای پوشش و بهینه سازی شبکه دارند.

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی و منظقه داریم افزود: اپراتورها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش برسیم

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا