تکنولوژی

پهپادها در CES ، محدودیت‌های آسمان

اگر پهپادها در نمایشگاه CES سال گذشته یکی از چشم‌گیرترین و نوآورترین محصولات به شمار می‌رفتند برای نخستین بار در نمایشگاه CES  امسال پهپادها یک بخش ویژه مخصوص به خود را دارند. 
در این بخش ۲۰ شرکت محصولات مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند. 
سردبیر مجله Dronelife می‌گوید: مردم می‌گویند که پهپادها دارند می‌آیند اما من فکر می‌کنم آن‌ها نمی‌آیند آنها هم اکنون آمده‌اند. 
 
 
بر اساس اعلام CES درآمد بخش تولید پهپادهای اسباب‌بازی امسال به ۱۳۰ میلیون دلار می‌رسد که نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد. یکی از تازه‌ترین امکانات پهپادها که امسال هم روی آن تمرکز زیادی در نمایشگاه شده تکنولوژی تحت عنوان مرا دنبال کن  ( Follow me )‌ است . این امکان به خصوص در فعالیت‌های ورزشی بسیار جذاب است. 
وقتی دگمه را فشار می‌دهید پهپاد در هوا شناور می‌شود و شروع به تصویربرداری از شما می‌کند. وقتی حرکت می‌کنید پهپاد از فاصله‌ای شما را دنبال می‌کند و به این ترتیب در مثلا فعالیتی چون دوچرخه سواری یا صخره‌نوردی تصاویر فوق‌العاده‌ای را می‌توانید از خود ضبط کنید. هر چند نقطه ضعف بسیاری از پهپادهایی که سال گذشته معرفی شدند کیفیت پایین دوربین آنها بود اما حالا امسال پهپادها به دوربین‌های 4K و ثبات‌‌گرهای تصویری مجهزند.
با این همه قوانین در برخی کشورها از جمله آمریکا به صورتی است که باید برای پرواز پهپادها از قبل اجازه پرواز گرفت و یا برخی مناطق ممنوعه برای پهپادها در نظر گرفته شده است. این قوانین حالا بزرگترین محدودیت برای پهپادهای اسباب بازی است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا