تکنولوژی

واقعیت‌های تبلیغ پارس آنلاین در بازی رئال‌مادید و آتلتیکو مادرید

نام نویسنده: شهرام شریف

در بازی رئال مادرید و آتلتیکو مادرید تبلیغی از پارس آنلاین پخش شد که بسیاری را به تعجب واداشت. یعنی پارس آنلاین در لالیگا تبلیغ داده ؟ خیلی‌ها تصور کردند این تصاویر یک جعل دیگه از صدا و سیمای ایران است برخی اسکرین شات‌هایی از ماهواره‌های دیگر را پیدا کردند که این گمان را تقویت می‌کرد که صدا و سیما یک تحریف دیگر را انجام داده اما واقعیت ( حداقل این بار) چیز دیگری است. یک تکنولوژی جدید تبلیغاتی به نام digital replacement technology اخیرا توسط چند شرکت معدود تبلیغاتی با همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شه که توسط آن می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند  برای مناطق مختلف تغییر داد. به این ترتیب تبلیغات محلی را در یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه مهم فوتبال جایگزین کرد. به این ترتیب بینندگان در هر نقطه از جهان تبلیغی را می‌بینند که آگهی‌دهندگان محلی سفارش داده‌اند. نکته جالب اینکه هزینه این تبلیغات برای شرکت تبلیغ دهنده به مراتب از هزینه تبلیغ در صدا و سیما پایین‌تر است.

اما این تکنولوژی چیست ؟ 

در سایت یک شرکتی که اینکار را انجام می‌دهد  گفته شده : ما یکی از چند آژانس بین‌المللی هستیم که از تکنولوژی جایگزین تبلیغات Digital replacement technology  استفاده می‌کنیم. بارسلونا یا رئال مادرید فرقی نمیکند در هر کشوری که باشید ما می‌توانید تبلیغ متفاوتی را ( کنار زمین ) به بینندگان نشان دهیم. 

بر اساس این مدل تبلیغاتی حالا برندهای محلی می‌توانند از یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه فوتبال برای تبلیغ مستقیم خود استفاده کنند.

گفت وگوی من با شرکت Supponor را درباره همین تکنولوژی بخوانید

در این شیوه جدید تبلیغ بیلبوردهای LEDکنار زمین همچنان مشغول نمایش تبلیغات نرمال خود هستند اما بینندگان تلویزیونی در سراسر جهان تبلیغ‌های متفاوتی را مشاهده می‌کنند. این سیستم تصویری با همسان سازی دوربین‌ها و زاویه‌های آنان عملا تبلیغات را با چنان پرسپکتیوی به بینندگان نشان می‌دهد که انگار واقعا کنار زمین در حال پخش است. 

یک نکته مهم اینکه هزینه تبلیغات در این شیوه به مراتب از هزینه تبلیغات در یک شبکه محلی ( مثل صدا و سیما ) پایین‌تر است و این احتمالا  چالشی بزرگ برای همین شبکه‌هاست. صدا و سیما که خود در زمانی استاد صحنه‌های آهسته و جایگزین برای عدم پخش صحنه‌هایی که نامناسب تشخیص می‌داد بود حالا در این زمینه کاملا عقب افتاده  و با توجه به اینکه این تبلیغات دور زمین را می‌پوشانند هم دیگر نمی‌توان از حربه صحنه‌های آهسته و تکراری برای عدم نمایش آنها سود جست. 

نوشته های مشابه

‫32 دیدگاه ها

  1. آقا تمام گفته هاتون صحیح و این یه تکنولوژیه جدیده. اما اون شرکت که میاد تبلیغات رو سفارشی میکنه، احتمالا واسه جایی که حق پخش رو داده میاد قرارداد میبنده، نه با جایی که داره تصاویرو دزدی پخش میکنه، نه؟ چطوریه قضیه؟ یه کم بو داره. یعنی کلا تصویر رو هم از اون شرکته خریدن؟ (با قیمت پایینتر) میشه همچین چیزی؟

  2. هیچکدوم . فقط آسیاتک . سه ماهه استفاده میکنم فقط یک بار پنج دقیقه قطع شد . سرعتش هم عالی

  3. به نظر من این تکنولوژی چندان دووم نمیاره چون صدای اسپانسرهای میلیونی در میاد ، در ضمن من یقین دارم اینا به خاطر نام أذربایجان که نمیتونن قبول کنن اسپانسر بزرگ لالیقاست از این تکنولوژی استفاده کردند تا مثلت به رخ بکشند ، به قول یکی گوشه ای هم از این تکنولوژی برای شما حرام است.

  4. این معنای دزدی نمیدهد. چون شرکتی که اسپانسر میشود با اطلاع از اینکه تبلیغ خود مثلا در خاورمیانه پخش نمیشود قرارداد میبند.
    و فردی که باز بطور مثال در خاورمیانه است تبلیغ مربوط به کشور دیگه که بدردش نمیخوره رو نمیبینه!
    این هم یجور کسب درآمد بیشتر از تبلیغاته

  5. بزرگوار حقوق کپی رایت رو در جریانش هستین؟ خبر دارید یک آهنگ دانلود کنید تا 6 ماه حبس در بعضی کشور ها در میهمان میشید؟
    تمام این قرار داد ها کامل روشن و درست بسته شده.شک نکنید این نوع تبلیغ از چند سال پیش به اسپانسر ها توضیح داده شده و قرار داد ها شفاف هست!

  6. چطور این تکنولوژی درست از اون لحظه ای استفاده شد که اسم آذربایجان بر بیلوردها رفت؟؟؟ چشم این رو هم ندارید که آذربایجان اینطوری به یه منطقه توریستی تبدیل شده؟

  7. بدترین شرکت خدمات اینترنتی (پارسانلین و شاتل)
    خیلی هم پرو هستن و هر کاری هم میخوان میکنن
    هیف پول که صرف تبلیغات این شرکتا بشه

  8. من کاربر پارس آنلاین نیستم اما واقعا لذت بردم از کارشون و امروز سعی کردم شاتل رو کنسل کنم اما پولمون رو پس نمیده و داستان داریم . چند وقته واقعا پارس آنلاین حرف نداره اون از مسابقه کتاب رو سایتشون که فوق العاده بود و یک کار نو بود و این هم از لالیگا و قبلش هم اینترنت 16 مگا
    یکی به داد ما کاربرای شاتل برسه که باید با دعوا پورتمون رو تخلیه کنن این شرعا مشکل داره

  9. همه اینها درست … اما صدا سیما هیچ گاه برای یک مسابقه فوتبال غیر از جام جهانی و جام ملت ها
    حق پخش نمیده
    صداسیما تصویر از فید میدزده
    از فید های رایگان روی ماهواره w7
    اینجا یکم پیچیده میشه
    چون صداسیما طرف قرارداد با برودکستینگ نبوده
    که تصاویر رو با تبلیغات سفارشی بگیره
    و پارس آنلاین تبلیغش رو بهش بده
    این تصویر از کدوم فید بوده؟
    صدا سیما که حق پخش نداده!
    کاش بازی رو از +nc میدیدم ببینم تصاویر لهستان هم تبلیغات سفارشی داشته یا نه

  10. یعنی شرکتها مستقیم با این آژانس تبلیغاتی در تماسن و به تایید یا مجوز صدا و سیما هم احتیاج ندارن؟ خیلی جالبه!

  11. یعنی شرکتها مستقیم با این آژانس تبلیغاتی در تماسن و به تایید یا مجوز صدا و سیما هم احتیاج ندارن؟ خیلی جالبه!

  12. اصلا این حرفی که می‌زنید صحیح نیست ! تعریف دزدی چیز دیگریست !
    این کار به صورت قانونی انجام میشه و همه از این موضوع اطلاع دارند و اتفاقا تمام تبلیغات بازی این طور نیست سیستمش و این سیستم در واقع برای کاهش هزینه‌های تبلیغات و در کنار اون ایجاد فرصت برای کسب و کارهای محلی انجام شده.
    و پر واضحه که به قول شما شرکتی که قصد داره کل دنیا تبلیغش رو ببینن مطمئنا در چنین جایگاهی با هزینه‌های پایین تبلیغ نخواهد داد و جایگاه‌های دیگر که به قول شما چند ده میلیون تومان هزینه دارد را انتخاب می‌کنند.

  13. شرکتی که حق پخش لالیگا رو می‌فروشه خودش تبلیغات دور زمین رو متناسب با مناطق مختلف جهان Customize می‌کنه و اینکار به طور قانونی انجام می‌شه. این نوع تبلیغات Virtual رو شرکت‌هایی که به فید اصلی تصاویر دسترسی نداشته باشن به سختی می‌تونن انجام بدن و نهایتا با این کیفیت هم در نمیاد. چون معمولا روی یک دوربین اطلاعات رو ست می‌کنن و نسبت به اون در کادرهای مختلف جایگذاری می‌کننش. بنابراین پارس آنلاین کار غیرقانونی‌ای نکرده.

  14. به نظر من که نظری ندارم 🙂 در کل چیز جالبیه و فرصت خوبی واسه شرکت های محلی بحساب میاد

  15. به نظر من اصلا تکنولوژی جالبی نیست و به یک دزدی شبیه هست، حق شرکت هایی که اسپانسر لالیگا میشن و چندین میلیون دلار برای نمایش تبلیغات پخش میکنند ضایع میشه، به جای پرداخت چند میلیون دلار با چند ده میلیون تومان حق دیگران را ضایع میکنند و تبلیغات اونها نمایش داده نمیشه.
    وقتی آذربایجان برای تبلیغات گردشگری و تجاری چند میلیون دلار هزینه میکنه و دور زمین پخش میکنه تا تمامی جهان تبلیغاتش را ببیند جایگزین کردن تبلیغات اصلا کار جالبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا