تکنولوژی

آیفون و آیپد درصدر لیست خید کریسمس

 

اپل امسال هم مانند چند سال گذشته بخش قابل توجهی از خریدهای کریسمس را به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که 51 درصد از وسایل خریداری شده آیفون و آی پد هستند.

 بررسی‌های موسسه فلوری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خریدهای کریسمس مربوط به این دو وسیله پرطرفدار ساخت اپل است. نکته جالب در این میان استقبال رو به افزایش از گوشی لومیا شرکت مایکروسافت است.

اگر چه مدت زمان زیادی از خرید نوکیا توسط مایکروسافت و ورود شرکت یاد شده به دنیای محصولات همراه نمی‌گذرد، اما سری گوشی های لومیا 5.8 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. البته به طور کلی رتبه دوم بعد از اپل با 18 درصد متعلق به سامسونگ است و سونی و ال جی هم در رتبه های بعدی قرار دارند.

به طور کلی سامسونگ رتبه اول را در بازار تلفن همراه هوشمند در جهان داراست، اما این وضعیت در تعطیلات فصل کریسمس دگرگون می شود و مردم ترجیح می دهند برای خرید محصولات ارزشمند برای هدیه دادن به سراغ اپل بروند.

محققان فلوری می‌گویند به ازای هر یک گوشی یا تبلت فعال شده سامسونگ 2.9 گوشی و تبلت ساخت اپل فعال شده است. در برابر هر وسیله فعال شده ساخت سامسونگ هم 8.8 وسیله ساخت اپل فعال شده است.

روند جدید دیگر بازار خرید کریسمس امسال استقبال از فلت هاست. فبلت ها از نمایشگرهایی بزرگتر از 5.5 اینچ و کوچک تر از 7 اینچ برخوردارند. همین مساله استقبال از Galaxy Note 4  سامسونگ و iPhone 6 Plus را به شدت افزایش داده است.

به طور کلی 13 درصد از کل محصولات الکترونیک فعال شده در ایام خرید کریسمس را فبلت ها تشکیل می دهند که در مقایسه با رقم 4 درصدی سال قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد. در مقابل میزان فعال سازی تبلت ها از 17 به 11 درصد سقوط کرده است.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا