تکنولوژی

افزایش قیمت تلفن همراه با اجرای رجیستر

 

به گفته رییس کمیته ارتباطات مجلس به جای اجرای رجیستر گوشی تلفن همراه در کشور باید جلوی واردات گوشی های قاچاق به کشور گرفته شود.

“رمضانعلی سبحانی فر” با اشاره به اینکه طرح رجیستر گوشی تلفن همراه طی هفت سال گذشته با موفقیت همراه نبود و باعث افزایش قیمت این کالای دیجیتالی در کشور شد, اظهار داشت: با توجه به گردش مالی بالای بازار تلفن همراه باید راهکارهای درست و اساسی را در پیش گرفت تا به مرور زمان شاهد رشد اقتصادی کشور از واردات این کالا در کشور باشیم.

وی با اشاره به برخوردهای قانونی و مستمر با قاچاقچیان این کالای ارتباطی, افزود: در صورتی که آمار 80 درصدی قاچاق موبایل در کشور از مبادی قانونی صورت گیرد شاهد افزایش درآند گمرکات و همچنین اشتغال زایی در کشور می شویم.

رییس کمیته ارتباطات مجلس معتقد است که با توجه به جو اقتصادی حاکم در کشور باید راهکارهایی را در نظر گرفت که موجب افزایش قیمت شد چرا که اجرای رجیستر گوشی طی هفت سال گذشته باعث افزایش قیمت کاذب این کالا شد.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود که این وزارتخانه برای رفع مشکل قاچاق گوشی های موبایل قرار است مصوبه ای تدوین شود تا با همکاری اپراتورهای موبایل تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شوند ابتدا به ثبت رسیده و رجیستر شوند.

واعظی در خصوص ثبت گوشی های وارداتی در شبکه ارتباطی کشور گفته بود که از سازمان تنظیم مقررات خواسته ایم با توجه به آنکه حجم زیادی از موبایل هایی که در دست مردم قرار دارد وارداتی است ساز و کاری تهیه شود تا این گوشی ها در شبک ارتباطی کشور به ثبت برسد و با همکاری اپراتورها بتوانیم در این بخش ساماندهی داشته باشیم که یکی از اقدامات مدنظر رجیستر گوشی های وارداتی قبل از استفاده مردم خواهد بود.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا