تکنولوژی

راه‌اندازی رسمی 4G در 9 شهر کشور

 

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: 9 شهر ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس و همدان با 50 درصد پوشش جمعیتی تحت پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل قرار گرفتند.

صبح امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی و تجاری از شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور افزود: تا پایان سال جاری پوشش 4G تمام مرکز استان‌های کشور تکمیل می‌شود و این درحالی است که طبق تعهدات سال اول پروانه نسل چهارم ایرانسل، باید پنج مرکز استان با حداقل پوشش جغرافیایی 10 درصدی شهرهای تحت پوشش و حداقل پوشش جمعیتی پنج درصد در کشور تحت پوشش 4G قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: درحال حاضر، سرویس نسل سوم ایرانسل  در 75 شهر در تمامی 31 استان کشور راه اندازی شده است و همزمان با نسل 3، فعالیت روی ارایه نسل 4 آغاز  شد که به فاصله اندکی پس از راه اندازی رسمی نسل 3، موفق شدیم نسل 4 اینترنت همراه را نیز برای اولین بار در کشور عرضه کنیم.

دزفولی افزود: پس از آغاز به کار ارایه سرویس نسل 4 در 29 آبان ماه از شهر مشهد مقدس و به دنبال راه‌اندازی این سرویس در 10 آذر ماه در شهر کرج، امروز خدمات نسل 4 به طور گسترده در سطح کشور به صورت رسمی و تجاری راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره روند تکامل فناوری نسل 4 توضیح داد: در سال 2004 شرکت NTT DOCOMO  ژاپن، LTE  را به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در حوزه ارتباطات رادیویی پیشنهاد داد و در سال 2007 شرکت اریکسون سوئد و شرکت NTT DOCOMO  ژاپن، به ترتیب سرعت‌های 144 مگابیت بر ثانیه و 200 مگابیت بر ثانیه با استفاده از LTE را مورد آزمایش قرار دادند.

دزفولی افزود: در سال 2008 بخش ارتباطات رادیویی  ITU، ملزومات استاندارد سیستم‌های نسل4 را  تعریف کرد و در سال 2009 شرکت‌های نوکیا زیمنس و LG با مشارکت یکدیگر اولین تست کامل عملکرد LTE را با موفقیت انجام دادند.

به گفته وی، نخستین شبکه LTE در دسترس عموم در جهان، در سال 2009 توسط Teliasonera به عنوان اپراتور پیشرو در شهرهای استکهلم و اسلو راه‌اندازی شد و نخستین سرویس GPRS نیز به صورت تجاری، پیش از این در سال 2000 توسط همین اپراتور ارایه شده بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. کسایی که مشترک ایرانسلن واز اینترنت تری جی استفاده میکنین کم بگین سرعت پاینه برین ناشکر نباشین هنوز که هنوزه ما تو جی هم نداریم و نمیگیره چه برسه تری جی خوشا بخالتون تری جی دارین شماها

  2. اقا من تا الان از همه اپراتور ها استفاده کردم در طول این چند سال میشه گفت اینترنت رایتل خیلی بهتر از ایرانسل بود . میشه گفت در بعضی موارد حتی همره اول هم بهتر از رایتل بود.ملاک همیشه ارزونی نیست خیلی وقت ها کیفیت مهم
    اما الان خدارو شکر رایتل هم ارزون شده

  3. در تمامی شهرها بخصوص استان هرمزگان وکیش اوایل رایتل خوب آنتن میداد اما خیرا آنتندهی خوبی نداره والا حق ملت نیست اوایل افتتاح رایتل آنتن دهی خوب باشه اما بعد از مدتی حجم کاربران که افزوده شد سرویس دهی خوبی نداشته باشه

  4. از دوستانی که مدام در مورد رایتل شکایت میکنن خواهش میکنم چشم بسته قضاوت نکنن من هم ایرانسل دارم هم رایتل …الان سرعت نسل سوم رایتل تو منطقه ای که من ساکنم خیلی خوبه چون منطقه اش تحت پوششه اگه دوستان واقعا میخوان در مورد رایتل نظر بدن لطفا نسبت به منطقه ای که توش ساکن هستن توجه کنن ببینن اونجا آنتن دهی داره یا نه مخصوصا در مورد اینترنتش بعد هر چی دوست دارن بگن هنوز یادم نرفنه زمانی که من ایرانسل خریدم هیچکس دل خوشی از این اپراتور نداشت حتی روز روشن که تماس میگرفتم انگار که نه انگار نصف شب هم که مردم خواب بودن زنگ میزدم انگار نه انگار … حالا صبر کنین تا یه مدتی از خدمات رایتل بگذره بعد نظر بدید تا اونجایی که من ایرانسل داشتم و یادم میاد زمانی که ایرانسل بنیان گذاری شد هیچی نداشت حالا شما هم صبر کنین تا رایتل مدتی رو سپری کنه …اگه به تفاوت های رایتل و ایرانسل از زمان راه اندازیشون تا الان دقت کنید خودتون متوجه میشید که رایتل با وجود اینکه نوپا هستش خدماتش از روزی که ایرانسل اومد رو کار خیلی بیشتره دیگه فکرشو بکنید که بعدها میتونه چقدر نسبت به سایر اپراتور ها جلو بیفته مساله اینجاست که ما به این اوپراتور نو پا مهلتی نمیدیم ایرانسل چند سال وقت برد تا تونست خودشو نشون بده پس در مورد رایتل هم کمی دندون رو جیگر بزارید

  5. من ارومیه هستم جایی ک حرف از۴Gهستش ساده بگم ااینا همش تبلیغاته ک باهاش سرمردم کلاه میزارن اینجا4Gکههیچ3Gهم بطورممنصفانه ای آنتن نداره ت مناطق مرکزی شهر فول و تو مناصق حاشیه شهر کلٱ ن نسل سه و ن نسل چهار هستش بطور کلی فقط ت کوچه پس کوچه های بازارمیشه از این نسل ها استفاده کرد ت خونتون ن!ضمنٱ رایتل هم سرعت ب ۴۰کیلوبایت بر ثانیه هم نمرسه با این ک ادعا میکنه نسل سومه!!!!

  6. من قم هستم. در جایی که ادعا میشه 4g راه‌اندازی شده. بطور همزمان سرعت اینترنت 3g رایتل و ایرانسل رو تست کردم با وجودی که آنتن‌دهی رایتل در منطقه ما خیلی پایینه و برعکس آنتن‌دهی ایرانسل خیلی بالاست سرعت اینترنت رایتل به مراتب خیلی بالاتر از ایرانسل است و حتی پایداری آن هم خیلی خوبه در حالی که اینترنت ایرانسل متغیره و حتی گاهی قطع میشه و آنتن هم مرتب تغییر میکنه و بین E و H و H+ تغییر می‌کنه و خلاصه که مفت نمی‌ارزه در مقابل این همه هیاهو و تعویض سیمکارت و هزینه و خرید بسته. من که راضی نیستم. تمام زحمات و پولی که خرج کردم رو انشاالله مسؤولین خرج بیمارستان بچه‌ها و عزیزاشون کنند.

  7. ما که از ایرانسل محرومیم تو منطقه ما انتن نمیده
    با اینکه ایرانسل ادعا میکنه تو همه جا ی ایران انتن میده
    خوش به حالتون که دراین از نسل سوم و چهارم استفاده میکنین

  8. ۴جی ایرانسل تو کرج افتضاحه
    کلا یک مرکز تو کرج سیم کارت هارو تعویض میکنه که آن قدر هم شلوغ هست که باید حد اقل ۲ ساعت وقت بگذارید برای تعویض سیم
    طرز برخورد کارکنان بسیار بد و زننده به طوری که همه شاکی هستند
    سرعت هم بین ۲ مگابیت تا ۹ الی ۱۰ که اون هم تو ساعات غیر پیک ۱۰ مگ میشه
    در کل ارزش نداره سیم کارتتون نسل چهار کنید هم وقتتون به هدر میره هم پولتون

  9. بیاید فکر کنیم با سرعت 40 مگابیت/ثانیه چطوری شارژ باید مصرف کنید. طبق تعرفه وزارت ارتباطات و رگولاتوری، کیلوبایتی 2 ریال قیمت اینترنت موبایل هست که به عبارتی در یک ثانیه اگر 40 مگابیت دانلود کنید میشه 40000 کیلوبیت که به حساب کیلوبایتی 2 ریال در ثانیه باید بیشتر از 8 هزارتومان به ایرانسل پرداخت کنید.

    حالا اگر طرح بزنید. طرح یک روزه 150 مگابایت ایرانسل قیمتش 1000 تومان هست که خب به صرفه تره. اما با این سرعت شما نه یک روز. بلکه فقط 3 ثانیه می تونید ازش استفاده کنید :))

    نتیجه: نسل چهارم چیز خوبیه اگرچه مال 2011 هست اما قبل از حتی نسل سوم باید قیمت اینترنت و خدمات بر پایه IP ارزون بشه جناب دزفولی عزیز. وگرنه مفت نمی ارزه کارهای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا