تکنولوژی

سونی به پنجاه سال قبل برگشت

 

بعد از حمله هکری گسترده هفته گذشته به شبکه‌های رایانه‌ای شرکت سونی، کارکنان این شرکت مجبور شدند برای انجام امورشان از شیوه‌ای قدیمی استفاده کنند: کاربرد قلم و کاغذ.

این حمله هکری چنان شدید بود که کل شبکه رایانه ای شرکت سونی را به طور کامل از دسترس خارج کرد و باعث شد آنها مجبور شوند بدون استفاده از رایانه امور مختلف خود را انجام دهند.

جالب اینکه مشکل یاد شده محدود به یک یا چند دفتر خاص سونی نبود، بلکه تمامی کارکنان سونی در کل جهان با چنین مشکلی مواجه شده و مجبور شدند به سبک 50 سال قبل کارهای حرفه ای خود را انجام دهند.

نکته جالب توجه این است که با گذشت چند روز این حمله سیستم‌های فنی سونی هنوز هم به حالت اول بازنگشته و سونی می‌گوید ممکن است حل مشکل یاد شده تا سه هفته به طول بینجامد. یک گروه هکری ناشناس موسوم به حافظان صلح یا Guardians of Peace مسئولیت حمله هکری مذکور را بر عهده گرفته است.

هکرها علاوه بر از کار انداختن شبکه رایانه ای سونی توانستند تعدادی از حساب های کاربری سونی در توییتر را نیز تحت کنترل رسمی خود بگیرند. آنها همچنین به آرامی در حال انتشار اسنادی هستند که از سونی سرقت کرده اند. برخی از این اسناد بسیار جنجالی بوده و از جمله شامل تصاویر اسکن شده گذرنامه های برخی بازیگران مشهور آمریایی مانند آنجلینا جولی، کامرون دیاز و … است.

سونی در توضیح مساله تنها به وقوع مشکل فنی اشاره کرده و از اشاره به جزییات بیشتر خودداری کرده است. در عین حال تحقیق در مورد انگیزه های این حمله هکری نیز ادامه دارد.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا