تکنولوژی

معرفی پهپادهای زیر ۱۰۰ دلار بازار

اگر دوست دارید یک پهپاد ( دراون )  کوچک ارزان داشته باشید، این جایی است که می‌توانید از آن آغاز کنید. 

بله امروزها پهپادهای زیادی را می‌توان در بازار دید قیمت بعضی از آن‌ها مانند Semi Autonomous Eye به بیش از ۱۲۰۰ دلار می‌رسد اما حالا در بازار و به لطف برخی شرکت‌های چینی می‌توان پهپادهای کوچک‌تر و ساده‌تری را در بازار یافت که قیمت آن‌ها زیر ۱۰۰ دلار است. این دستگاه‌های کوچک پرنده را که چهار پروانه دارند و به همین دلیل کوادکوپتر ( به جای هلی کوپتر ) نامیده می‌شوند را می‌توان حتی در فضای کوچکی چون آپارتمان به پرواز درآورد.به خصوص که  به دلیل ماهیت نسبتا اسباب بازی  آنها چندان توسط پلیس جدی گرفته نمی‌شوند.
سخت‌ترین بخش انتخاب پهپاد مناسب است. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند به دیوار منزل شما آسیب بزنند یا گلدان‌ها را خراب کنند به همین دلیل ما در اینجا پس از تست‌های فراوان نمونه‌هایی را انتخاب کردیم که از همه نظر کمترین مشکل و بهترین کارکرد را داشته باشند. 
پهپادهای ارزان قیمت به تازگی وارد بازار شده‌اند و بسیاری از آنها را پیش‌تر در نمایشگاه CES 2014 دیده‌ایم و به سختی می‌توان آنها را در فروشگاهی یافت اما در جست و جوهای آنلاین ( اگر امکان خرید وجود داشته باشد) به راحتی می‌توان این دستگاه‌های پرنده را یافت. پهپادهای ارزان چه با اندازه بزرگ یا کوچک یک عمر باتری یکسانی دارند ( چیزی در حدود ۶ تا ۸ دقیقه پرواز ) و اغلب از رنج ۲.۴ گیگاهرتزی برای ارتباط با کنترلر یا ریموت استفاده می‌کنند. شارژ آنها از طریق USB حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.همه آنها برای ثابت ماندن در هوا از یک ژیروسکوپ  داخلی بهره می‌برند. واقعیت این است که هدایت این پهپادها هنوز بسیار سخت است و اغلب با برخورد به این طرف و آن طرف ممکن است خسارت ببینند یا خسارتی به جایی وارد کنند. 
 
بهترین Air Hogs Helix Stunt
پهپاد Air Hogs Helix Stunt با قیمت ۶۵ دلاری خود قطعا چشم دوستان شما را از حدقه در نمی‌آورد اما این تنها پهپادی بود که کنترل فوق‌العاده‌ای داشت و ما آن را به راحتی در منزل تست کردیم. این پهپاد از یک جنس بسیار سبک و خاص ساخته شده که هیچ ضربه یا خشی به اطراف نمی‌زند.حتی زمانی که ما انگشتمان را داخل پره‌های آن بردیم هم صدمه‌ای ندیدیم. به علاوه کنترل آن بسیار ساده بود. این تنها پهپادی است که از طریق کنترلر یا دستگاه ریموت آن شارژ می شود و با هشت باتری AA کار می‌کند. 
 
بهترین پهپاد برای کاربران پیشرفته‌تر Blade Nano QX
این پهپاد ۹۰ دلار قیمت دارد و ساختار آن بسیار سبک است و بسیار هم سریع حرکت می‌کند. وقتی شما کنترلر دستگاه را روی مبتدی می‌گذارید با فعال شدن ژیروسکوپ ثبات دستگاه زیاد می‌شود و می‌توانید آن را در منزل مورد استفاده قرار دهید اما برای خارج از منزل می‌توانید آن را روی تنظیم پیشرفته بگذارید که باعث خاموش شدن ژیروسکوپ می‌شود و کنترل کامل آن دیگر با خود شماست. مشکل آنجاست اگر با جایی برخورد کند پره‌های آن زود کج می‌شود یا ممکن است به موتور کوچک قدرتمند آن آسیب برسد.
 
بهترین پهپاد مینیاتوری UDI U839
این یک پهپاد بسیار کوچک ۳۰ دلاری است. این پهپاد دیزاین بسیار جالبی دارد و با حفاظ‌هایی دور پره‌های آن عملا امنیت بیشتری هم نصیب پره‌های خود می‌کند. اما به هر حال اندازه آن ممکن است چندان برای بسیاری جذاب نباشد . 
 
بهترین پهپاد دوربین دارد Syma X5c
تنها تعداد کمی ازپهپادها دوربین و محافظ پره دارند اما این پهپاد هر دو را دارد. قیمت آن ۶۰ دلار است و از جنس نسبتا ارزان و دوربین نه چندان با کیفیتی دارد اما واقعیت این است که این پهپاد یکی از با ثبات‌ترین پرنده‌های ارزان قیمت در هواست. با فشار دادن یک دگمه روی کنترلر به سادگی می‌توان با آن فیلمبرداری کرد. کیفیت ویدیوی آن واقعا افتضاح است چیزی شبیه دوربین‌های تلفن‌های ده سال قبل ولی به هر حال دوربین دارد!
 
بی صداترین پهپاد Syma X4
شما نمی‌توانید پهپادی را پیدا کنید که با چرخش چهارپره در آسمان صدا نداشته باشد اما این پهپاد ۳۵ دلاری حداقل از این نظر بسیار بی صداتر از بقیه است. به جز این ثبات آن در آسمان نیز بسیار بهتر از دیگر نمونه‌هاست و کیفیت ساخت خوبی هم دارد و به خصوص برای داخل منزل بسیار مناسب است. فقط در هنگام خرید مطمئن شوید تمام دگمه‌های کنترلر آن به خوبی کار می‌کنند چون یکی از دگمه‌های کنترلر ما به سختی و با فشار زیاد کار می‌کرد. 
 
Litehawk High Roller
ما با این پهپاد جالب ۹۰ دلاری خیلی حال کردیم . با این پهپاد می‌توان مرتبا سقوط کرد و خود پهپاد به شکل جالبی صاف می‌ایستد و دوباره قابل پرواز است اما متاسفانه این تنها پهپادی بود که یک روز در میانه تست ما از کار افتاد و دیگر کار نکرد و اگر چنین نمی‌شد ما حتما توصیه می‌کردیم یکی از آن را بخرید. 
 
Hubsan X4
این پهپاد ۵۰ دلاری هم بسیار جذاب بود ضمن اینکه یک دوربین هم دارد اما متاسفانه دوربین آن در میانه تست ما از کار افتاد. 
 
Estes Proto X
این پهپاد بین ۳۰ تا ۴۰ دلار قیمت دارد مشکل آنجا بود که وقتی ما محافظ را روی آن قرار دادیم به نظر برای موتور آن بسیار سنگین بود. 
 
Parrot Rolling Spider
اگر ویدیوی این پهپاد را که می‌تواند روی دیوار یا سقف راه برود را ببینید احتمالا از آن بسیار خوشتان می‌آید اما این پهپاد مورد علاقه ما نبود چون کنترل آن از طریق گوشی هوشمند دچار وقفه‌ّ‌های متعدد می‌شد. 
 
 Syma X3
این پهپاد ۳۰ دلاری نسخه بزرگتر X4 است اما بیرون از خانه چندان جالب پرواز نمی‌کرد و سروصدای زیادی هم داشت. 
 
UDI U818A
این پهپاد بیشترین فروش را در آمازون داشته و انتظار داشتم واقعا با چیز فوق‌العاده‌ای روبه رو شویم  اما با قیمت ۶۵ دلاری خود و حتی در هنگام شارژ کامل نمی‌توانست از زمین بلند شود و خوب کار کند و باید آن را در فضا نگه دارید. 
 
Parrot AR Drone 2.0
این پهپاد دوربین بهتری دارد که حداقل تصاویر HD نشان می‌دهد اما کمی بزرگ و سنگین است و با قیمت ۳۰۰ دلاری خود چندان به جوی‌استیک واکنش سریعی نشان نمی‌داد ضمن اینکه کنترل آن از روی گوشی هوشمند هم بسیار بدتر بود. 
 
Hubsan X4
تصاویر ویدیویی زنده روی صفحه نمایش ارسال می‌کند اما با قیمت ۱۴۰ دلاری خود مشتریان بسیار ناراضی دارد که از کنترلر آن گلایه داشتند. 
 
WL Toys V262
بر اساس نقدهایی که روی آن نوشته شده کیفیت کنترلر آن جالب نیست و بدتر از آن خدمات شرکت سازنده و با قیمت ۶۵ دلاری آن به ریسک خریدش نمی‌ارزد. 
 
UDI U816A

در آمازون رتبه این محصول ۱ از پنج است و کلا به نظر پهپاد جالبی نمی‌رسد. 
 
 
 
 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا