تکنولوژی

توزیع کننده آدرس های اینترنتی گرد هم می آیند

 

نشست پنج روزه منطقه ای رایپ قرار است روز 27 آبان ماه در تهران برگزار شود تا توزیع کننده آدرس های اینترنتی منطقه اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا گردهم بیایند.

مجمع RIPE NCC، وظیفه اصلی توزیع آی.پی آدرس ها را در منطقه اروپا، خاور میانه و شمال آفریقا را به عهده دارد و هر ساله عضوگیری دارد و  ایران دارای بیش از یک هزار و 600 عضو در مجمع RIPE NCC است.

علیرضا صالح ، رییس مرکز ثبت دامنه آی.آر پژوهشگاه دانش های بنیادین در این خصوص اظهار داشت: اولین نشست منطقه ای RIPE NCC در تهران وبه میزبانی پژوهشگاه دانش های بنیادین و مرکز ثبت دامنه دات آی.آر این پژوهشگاه برگزار می شود.

وی افزود: محور بحث های این نشست در زمینه همکاری های منطقه ای و بررسی مشکلات و تبادل نظر در حوزه تمامی مسائل اینترنت در کشورهای عضو و به ویژه گروه های فنی در این زمینه است.

رییس مرکز ثبت دامنه آی.آر پژوهشگاه دانش های بنیادین خاطرنشان کرد: نشست های منطقه ای RIPE NCC معمولا هر دو سال یک بار برگزار می شود و تاکنون کشورهای امارات، بحرین، قطر، کویت، لبنان، عربستان سعودی و ترکیه و نیز کشورهای اروپایی از جمله انگیس، جمهوری چک، هلند و اعضای بلند پایه RIPE NCC اقدام به برگزاری این نشست کرده اند.

وی افزود: در این نشست کشورهای منطقه مطالبی را در زمینه عوامل موثر بر مسائل فنی، مدیریتی و سیاست گذاری که در یک منطقه جغرافیایی خاص تأثیر خواهد داشت فرا خواهند گرفت.

رییس ثبت دامنه دات آی.آر پژوهشگاه دانش های بنیادین با اشاره به جنبه های بین المللی این نشست گفت: مهمترین دستاورد این نشست ایجاد تقویت ارتباطات بین المللی به ویژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا