تکنولوژی

وزارت ارتباطات به دنبال تعدل تعرفه اینترنت

 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که استراتژی وزارت ارتباطات تعدیل تعرفه‌های اینترنت به نفع کاربران است، گفت: لازم است این تعدیل به صورتی انجام شود که چرخه اقتصادی بر فعالان حوزه اینترنت رونق داشته باشد.

نصر‌الله جهانگرد با بیان این‌که وزارت ارتباطات از قبل اقداماتی را جهت کاهش هزینه‌ی نهایی اینترنت برای مردم انجام داده است، اظهار کرد: اما این تغییر از سمت بازار هنوز محسوس نشده است و بنابراین وزارت ارتباطات تدابیر دیگری را در جهت تصحیح جریان اقتصادی بازار ارتباطات اتخاذ کرد که به زودی اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که وزارت ارتباطات امری را به عنوان تفکیک اینترنت بین‌المللی از ملی قبول ندارد، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات کشور یک درگاه اطلاعاتی است که در قالب آن همه جور ترافیکی اعم از بین‌المللی و داخلی وجود خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات افزود: بنابراین پروتکل اینترنت برای محتوای داخلی و بین‌المللی به یک صورت است و نیازی نیست دو خط اینترنت برای افراد کشیده شود. تعرفه‌های فعلی نیز تعدیل پیدا می‌کند.

جهانگرد درباره‌ کاربرد‌های اینترنت ملی برای مردم گفت: مردم می‌توانند با استفاده از اینترنت ملی حجم دیتای بالا‌تری را با قیمت، سرعت و کیفیت مناسب‌تر دریافت کند.

او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی پروسه گذر از IP ورژن 4 به 6 گفت: پروسه انتقال از IP ورژن 4 به 6 در همه دنیا شبیه به‌هم‌اند و کمیته‌ای در این زمینه وجود دارد که با کمیسیون‌های جهانی در این رشته ارتباط برقرار می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که ایران در راه‌اندازی و استفاده از IP ورژن 6 از دنیا عقب نیست، اظهار کرد: با توجه به این‌که این طرح باید در اجزای فنی ارتباطی کشور اتفاق بیفتد برای دولت هزینه خواهد داشت، بنابراین کشور‌ها به تناسب شرایط‌شان این تغییر را مطالعه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کجا باید آن را اعمال کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به خریداری شدن بخشی از تجهیزات جدید مورد نیاز شبکه افزود: این تجهیزات جدید دارای استاندارد دوگانه‌ای هستند که هم برای IP مدل 4 و هم IP مدل 6 قابل استفاده هستند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا