تکنولوژی

دستورالعمل واگذاري شماره هاي رند تصویب شد

 

دستورالعمل واگذاري شماره‌هاي تلفن‌همراه و ثابت رند و مناسب از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شد.

سخنگوي اين كميسيون با اعلام خبر فوق گفت: اين دستورالعمل به منظور يكسان‌سازي شرايط و روند واگذاري شماره‌هاي رند تلفن همراه براي تمامي اپراتورها و دارندگان پروانه تلفن همراه، شفاف‌سازي در قيمت‌گذاري اين شماره‌ها و ضابطه‌مند شدن و برخورد يكسان با متقاضيان و آگاه ساختن آنان از شماره‌هاي رند موجود در هر اپراتور تصويب شده است.

علي‌اصغر عميديان درباره ويژگيهاي شماره‌هاي رند و مناسب افزود: شماره رند تلفن همراه و ثابت شامل شماره‌هائي است كه به دليل روان بودن يا داشتن موسيقي لفظي و يا روابط عددي، براحتي در ذهن افراد ثبت مي‌شود و شماره مناسب شامل شماره‌هائي است كه براساس نوع شماره، داراي متقاضي خاص بوده و قيمت آنها متفاوت از قيمت معمول در بازار مي‌باشد.

وي با اشاره به اينكه رند يا مناسب بودن شماره‌ها از سوي دارنده پروانه مشخص مي‌شود گفت: براساس مصوبه كميسيون، دارنده پروانه مي‍‌تواند براساس دستورالعمل اجرائي كه توسط وي تهيه مي‌شود شماره‌هاي تلفن همراه و ثابت رند و مناسب را بالاتر از قيمت‌هاي تعيين شده در پروانه و مصوبات كميسيون واگذار كند.

عميديان ضمن تاكيد بر اينكه در دستورالعمل تهيه شده شرايط اطلاع‌رساني عمومي، شرايط رقابتي عادلانه و روش واگذاري بايد به صورت شفاف تعيين شده باشد تصريح كرد: اين دستورالعمل قبل از اجرا از سوي دارنده پروانه، بايد به تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي برسد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا