تکنولوژی

آمادگی بری نظارت بر محتوای 3G

 

رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که این مرکز آمادگی انجام وظایف قانونی خود درباره نظارت بر محتوای اینترنتی را دارد گفت: اگر پیوست فرهنگی مربوط به خدمات نسل سوم اینترنت به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد، مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات برای انجام وظایف قانونی خود در این زمینه آماده است.

سیدمرتضی موسویان  با اشاره به این‌که بحث فیلترینگ در همه دنیا و همه کشورها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که دارم شاید بتوان گفت در آمریکا کامل‌ترین کنترل و نظرت بر اینترنت اعمال می‌شود و این نظارت به شکلی است که هیچ محتوایی به جز درگاه‌های تعیین شده وارد و خارج از کشور نمی‌شود.

او با بیان این‌که در صورت تصویب پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری و افزایش پهنای باند اینترنت مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات وزارت ارشاد اقدامات لازم را انجام خواهد داد تصریح کرد: این مرکز آمادگی این را دارد که با ارتباطی که با سامانه‌ها و اپراتورهای تلفن برقرار کرده است به وظایف قانونی خود در رابطه با نظارت و محتوا و اعطای مجوز اقدام کند.

رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بعد از تصویب پیوست فرهنگی مسائل مرتبط با چگونگی فیلترینگ و نحوه اعمال نظارت بر محتوای اینترنتی برطرف خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا