تکنولوژی

موضوع اخلاق در نسل سوم دغدغه اصلی ما است

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره خدمات نسل سوم موبایل گفت: از همین جا به حضور ایشان و مراجع بزرگوار و متدین اعلام کنیم که موضوع فرهنگ و اخلاق هم در نسل سوم به بالاتر و بقیه موارد جزء دغدغه های اصلی ما و همکاران ما است، برای همین پیوست فرهنگی تهیه و برای رئیس جمهور فرستاده شده است.

 واعظی صبح امروز در همایش چشم انداز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال دوم دولت تدبیر و امید و اعطای مجوز ارتقای پروانه شرکت خدمات به نسل سوم و بالاتر گفت: آقای مکارم شیرازی روز گذشته در مورد ارایه مجوز نسل سه به اپراتورها صحبت هایی کردند و نگرانی هایی داشتند، علاقه‌مند هستیم از همین جا به حضور ایشان و مراجع بزرگوار و متدین اعلام کنیم که موضوع فرهنگ و اخلاق هم در نسل سوم به بالاتر و بقیه موارد جزء دغدغه های اصلی ما و همکاران ما است. برای همین پیوست فرهنگی تهیه شده و به رئیس جمهور فرستاده شده و اکنون در دستور کار است و مراحل خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: ما در مذاکراتی که با اپراتورا داشتیم قرار گذاشتیم تا زمانی که این پیوست فرهنگی به تصویب مراجع ذیربط خود نرسد، ما آن دسته از فعالیت هایی را که نمی توانیم نظارت داشته باشیم ممنوع باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سیاست ما این است که همانند 2 سال گذشته که رایتل برای نسل سه خدمت رسانی کرد و بخش ارسال ویدئو و ارتباط تصویری را مسدود کرده ایم تا زمانی که پیوست فرهنگی به تصویب برسد مسدود است از دو اپراتور دیگر نیز امضا گرفته ایم که در ارایه مجوز نسل سه این ملاحظات نیز رعایت شود و بخش هایی را که نمی توانیم نظارت کنیم مسدود کرده ایم.

وی ادامه داد: من از مراجع گرانقدر آیت الله مکارم شیرازی تشکر می کنم و دغدغه های ایشان دغدغه های ما نیز در وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: مسایل اخلاقی اولویت کاری ما است تا زمانی که پیوست فرهنگی تهیه شود ما چیزی غیر از آن چه در دو سال گذشته رایتل خدمات رسانی کرده است چیز جدیدی نخواهیم داشت.

واعظی ضمن تشکر از آیت الله مکارم شیرازی که نسبت به مسایل فرهنگی و اخلاقی دغدغه داشتند، گفت: من به ایشان اطمینان خاطر می دهم که مسایل فرهنگی و اخلاقی مورد توجه همه ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی به برنامه هایی که طی یک سال آینده اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم یک همکاری و وفاق بین اپراتورها و شرکت ها به وجود آوریم و روز به روز همکاری و همدلی بین شرکتها، اپراتورها و بخش خصوصی را بیشتر کنیم و این سیاستی است که ما آن را دنبال می کنیم.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا