تکنولوژی

فیلم موبایلی گیزلا سینایی به میز تدوین رسید

 

فیلم کوتاه موبایلی گیزلا سینایی مراحل فیلمبرداری را به پایان برده و در حال تدوین و صداگذاری است.

به گزارش ستاد خبری جشنواره همراه تهران، گیزلا وارگا سینایی نقاش مجارستانی تبار ساکن ایران که قرار است فیلم کوتاهی که با موبایل ساخته در بخش نگاه هنرمند این جشنواره به نمایش بگذارد، مراحل فیلمبرداری خود را سپری کرده و در حال تدوین آن است.

وی در خصوص موضوع فیلمش گفت: ” دلم میخواست یکی از تابلوهای خودم را از مجموعه سفرنامه ام نشان بدهم. این اثر یک نقاشی 50 سانتی متر در 15 متر است. طولانی بودن این نقاشی با این ایده است که مثل زندگی طولانی است. در طول فیلم مراحلی از کار روی این تابلو را نشان می دهم که از نظر تکنیکی کار دشواری بود چون طول تابلو زیاد است و فیلمبرداری از آن کار دشواری است.”

فیلم برداری این فیلم کوتاه که با گوشی اکسپریا z2 انجام شده را سمیرا سینایی انجام داده است. او در خصوص فیلمبرداری این اثر می گوید: کیفیت تصویر خیلی خوب بود، هرچند من آن را زمان طولانی در حالت فیلمبرداری نگه می داشتم و در واقع راش ها را به هم پیوسته می گرفتم و همین باعث می شد که موبایل مقداری داغ شود، اما روی کیفیت تصویر تاثیری نداشت.

سمیرا سینایی با اشاره به اینکه فیلم برداری با این دستگاه کار ساده ای است گفت: برای این فیلم کوتاه نزدیک به 3 ساعت فیلم گرفتیم و در حال حاضر انتخاب صحنه ها و تدوین آن را انجام می دهیم.

علیرضا کریمی تدوینگر فیلم گیزلا سینایی نیز با تایید کیفیت خیلی خوب تصویر اکسپریا، نمایش آن را روی پرده سینما بدون اشکال توصیف کرد و گفت: یکی از جذابیت های فیلم برداری با این گوشی به نظر من، بدون لرزش بودن و یکنواختی تصویر در تمام زمان فیلم برداری است.

 گیزلا سینایی که همسر خسرو سینایی، کارگردان و مستندساز پر افتخار ایرانی است، حضور ایشان را در طول ساخت فیلم بسیار کم رنگ اعلام کرد و گفت:  با اینکه این اولین فیلمی است که می سازم، دوست داشتم تمام مراحل آن را به صورت مستقل انجام بدهم، بنابر این از خسرو تقاضای کمک نکردم. البته در تمام طول سال های زندگی با ایشان، در جریان مسائل مربوط به فیلم سازی بوده ام، اما این فیلم را کاملا مستقل ساخته ام.

وی در مورد موسیقی فیلمش گفت: موسیقی فیلم برگرفته از یک آهنگ فولکلور لهستانی است که خانم کلارین پوز آن را خوانده اند و در یکی از نمایشگاه های من در خارج از کشور آن را اجرا کردند. به نظرم این موسیقی با صدای یک خانم، با فیلم من که در مورد زندگی خودم به عنوان یک زن نقاش است، بسیار همخوانی دارد.

گیزلا سینایی در کنار بهروز غریب پور، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، قباد شیوا، نیکی کریمی، فرهاد آییش، رضا یزدانی، لیلی رشیدی و بابک حمیدیان،  یکی از 10 هنرمندی است که در دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم کوتاه موبایلی می سازند. این فیلم ها از 21 تا 28 شهریور همزمان با نمایش آثار بخش رقابتی جشنواره، به نمایش درخواهد آمد.

 

گیزلا وارگاسینایی: برای ساخت فیلم موبایلی ام از خسرو سینایی کمک نگرفتم

گیزلا سینایی نقاش مجارستانی تبار ساکن ایران فیلم کوتاهی با موبایل می سازد که در بخش نگاه هنرمند جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نمایش داده خواهدشد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره همراه تهران، گیزلا وارگا سینایی اولین فیلم کوتاهش را با موبایل ساخته است و در حال حاضر مراحل تدوین و صداگزاری آن را انجام می دهد.

گیزلا سینایی در پاسخ به این سوال که حضور خسرو سینایی به عنوان یک کارگردان و مستندساز حرفه ای چه کمکی به شما در ساخت این فیلم کرد، گفت: من از خسرو هیچ کمکی برای ساخت فیلم نگرفتم. البته ایشان بسیار در این مورد نگران بودند، اما من می خواستم اولین فیلمم را کاملا مستقل بسازم، بنابر این تنها یک بار راش های گرفته شده را به ایشان نشان دادم و تایید کردند.

وی در توضیح گفت: درست است که سال هاست با هم زندگی می کنیم و در جریان فیلم های ایشان بوده ام، اما ساخت فیلم کار سختی است مثل اینکه آقای سینایی  بخواهند پرتره بکشند، کشیدن نقاشی شاید برایشان سخت باشد هرچند که کاملا از این موضوع سردربیاورند. برای من هم فیلم سازی تجربه جدیدی بود ، اینکه یک اثر فیلم را از دید یک موبایل آنجام دهم دشوار بود، اما ساخت این فیلم تجربه جدیدی بود که می خواستم خودم از عهده آن بربیایم.

گیزلا سینایی تنها همکار خود در ساخت این فیلم را سمیرا سینایی معرفی کرد و گفت: دخترم فیلمبرداری این کار را انجام داد و در کار تدوین هم مشاوره هایی به من می دهد.

گیزلا سینایی در کنار بهروز غریب پور، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، قباد شیوا، نیکی کریمی، فرهاد آییش، رضا یزدانی، لیلی رشیدی و بابک حمیدیان،  یکی از 10 هنرمندی است که در دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم کوتاه موبایلی می سازند. این فیلم ها از 21 تا 28 شهریور همزمان با نمایش آثار بخش رقابتی جشنواره، به نمایش درخواهد آمد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا