تکنولوژی

خدمات ابری در خاورمیانه رونق گرفت

اگرچه نرم‌افزارهای پردازش ابری اختصاصی محبوب‌ترین نوع این ابزارها در خاورمیانه محسوب می‌شوند، اما بازار خدمات ابری عمومی در منطقه رو به گسترش است و بازار این قبیل نرم‌افزار شرایط تکامل خود را با سرعت بیشتر طی می‌کند.

ساوراب ورما مدیر برنامه‌ریزی IT در شعبه خاورمیانه و آفریقای مرکز تحقیقاتی IDC در این خصوص توضیح داد که سازمان‌های خاورمیانه به دنبال افزایش نگرانی‌های امنیتی نگاه مثبت‌تری به زیرساخت‌های ابری اختصاصی دارند.

با این وجود او گفت که شرکت‌های چندملیتی عرضه کننده خدمات ابری عمومی فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌اند و سرویس‌هایی که این مراکز ارائه می‌دهند عمومیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

ورما افزود، در حالی که نرم‌افزارهای ابری عمومی در خاورمیانه پذیرفته شده‌اند، این امر باعث خواهد شد سازمان‌ها تمایل بیشتری برای استفاده از ابزارهای ابری چندگانه داشته باشند و البته در شرایطی که ابزارهای ابری چندگانه در نخستین مراحل تولید به‌سر می‌برند، با این وجود از جانب سازمان‌های منطقه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

او گفت: «توانایی استفاده از مزایای خدمات ابری عمومی و اختصاصی باعث خواهد شد تا نرم‌افزارهای ابری چندگانه محبوبیت بیشتری بین سازمان‌ها پیدا کنند».

وی همچنین توضیح داد: «از دیگر مزایای این قبیل نرم‌افزارها می‌توان به کاهش هزینه‌های سازمانی، چابکی و انعطاف بیشتر در فعالیت‌های سازمانی اشاره کرد».

ورما به این مسئله اشاره کرد که برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی از چنین ساختاری بهره‌مند شوند، می‌تواند به فروشگاه‌های زیرمجموعه خود خدمات فصلی را به صورت متفاوت ارائه دهد.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا