تکنولوژی

شکستن قفل گوشی موبایل در آمریکا قانونی شد

شکستن قفل گوشی به زودی در آمریکا قانونی می‌شود و شهروندان این کشور قادر خواهند بود از این طریق گوشی خود را به اپراتور دلخواه متصل کنند. 

کنگره امریکا با تصویب طرحی مبنی بر قانونی شدن شکستن قفل گوشی ( Unlocking ) موافقت خود را با این موضوع نشان داد و اوباما هم طی بیانه‌ای اعلام کرده که این قانون را امضا می‌کند. 

در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا اپراتورها برخی گوشی‌های موبایل را تحت قرارداد و به صورت قسطی به مشترکان خود عرضه می‌کنند اما با   گذاشتن قفل روی آن مانع از استفاده از گوشی در اپراتورها یا کشورهای دیگر می‌شوند. 

اوباما یکسال قبل موافقت خود را با چنین طرحی اعلام کرده بود. 

رییس جمهور آمریکا طی یک بیانیه گفت : آنچه کنگره امضا کرده قدمی رو به جلو برای دادن حق انتخاب به مشترکان آمریکایی است به این ترتیب مشترکان می‌توانند اپراتور خود را بر اساس بودجه خود تعیین کنند. 

این قانون که حق شکستن قفل و رقابتی کردن فضای بی سیم نام دارد به مشترکان اجازه می‌دهد به طور قانونی نسبت به شکستن قفل گوشی اقدام کنند. 

این قانون اما همیشگی نیست و قرار است در سال ۲۰۱۵ و سپس هر سه سال مورد بازنگری قرار گیرد. 

مشخص نیست با تصویب این قانون اپراتورها تا چه اندازه مایل باشند که گوشی‌های موبایل را به صورت سابق و با قیمت پایین‌تر عرضه کنند چراکه سود قابل توجهی را در این جریان از دست می‌دهند. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا