تکنولوژی

دلایل قطعی در شبکه اینترنت عنوان شد

 

معاون شرکت اتباطات زیرساخت با اشاره به بروز برخی قطعی ها در شبکه اینترنت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت 15 درصد ظرفیت اضافه پهنای باند اینترنت را پیش بینی کرده است که در صورت قطعی مسیرهای ارتباطی، می تواند جایگزین این مسیرها شود.

حسن کریمی در تشریح عواملی که کندی و اختلال در شبکه اینترنت کشور را به همراه دارد اظهار داشت: قطعی در شبکه اینترنت ناشی از دو عامل قطعی مسیر انتقال – قطعی لینک – و نیز اختلالات در تجهیزات است؛ البته ممکن است در برخی مواقع عاملی مانند اختلال در ارائه سرویس از سوی سرویس دهنده نیز تاثیرگذار باشد؛ برای مثال زمانی که از سرویس گوگل استفاده می کنید ممکن است این سرویس دهنده دارای اختلال باشد.

وی با بیان اینکه سرویس دهنده های بزرگ اینترنتی در کوتاهترین زمان ممکن اختلالات را رفع خواهند کرد، ادامه داد: جدای از عامل سوم که به صورت مقطعی و کوتاه مدت پیش می آید دو عامل قطعی در لینک انتقال و اختلال در تجهیزات عوامل موثر در قطعی شبکه اینترنت و عدم دسترسی مناسب کاربران به این شبکه خواهد بود.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه گفته می شود بیشترین قطعی های اینترنت مربوط به شبکه زیرساخت است، گفت: ما این موضوع را قبول نداریم چرا که همه شرکتهای اینترنتی و مخابرات نیز مانند زیرساخت، شکه دارند و نمی توانیم بگوییم فقط زیرساخت قطع می شود.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا