تکنولوژی

سرقت رمز عبور با گوگل گلس

 

محققان نرم افزاری تولید کرده اند که امکان سرقت کد عبور سایرین را در اختیار کاربران عینکˈ واقعیت افزوده ˈ گوگل (Google Glass) قرار می دهد.

چند روز پس ا اینکه سینماهای سراسر آمریکا استفاده از عینک گوگل را ممنوع کردند، از یک استفاده مجرمانه بالقوه دیگر این تکنولوژی پرده برداشته شد.

متخصصان جرم شناسی سایبری دانشگاه ماساچوست نرم افزاری تولید کرده اند که به کاربران عینک گوگل اجازه می دهد بفهمند که دیگران کدام قسمت صفحه نمایش خود را لمس می کنند و به این ترتیب بتوانند کدعبور آنها را تشخیص دهند.

این متخصصان نرم افزار با استفاده از ویدئوی گرفته شده توسط عینک گوگل و سایر دستگاه های ضبط ویدئو، نرم افزاری را توسعه داده اند که به هرکسی اجازه می دهد محل دقیق تماس انگشت ها با صفحه تبلت یا تلفن را حتی از فاصله سه متر به دست آورد.

الگوریتمی که این نقاط تماس را به کلیدهای واقعی تبدیل می کند روی یک آیپد( iPad)، یک تبلت نکسوس هفت (Nexus 7 ) و یک آیفون پنج (iPhone 5 )تست شده است.

محققان همچنین ادعا کرده اند که این نرم افزار به طور بالقوه دسترسی به اطلاعات مهم مانند کلمات عبور حساب های بانکی را در اختیار کاربر عینک گوگل قرار می دهد.

با استفاده از عینک گوگل و سایر تکنولوژی های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند، افرادی که قصد سرقت اطلاعات شما را دارند می توانند به سادگی از معرض توجه و شناخته شدن دور بمانند.

 

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا