تکنولوژی

دیجی کالا ۱۵۰ میلیون دلار می‌ارزد؟

وبلاگ اکونومیست سه شرکت بزرگ اینترنتی در هر کشور را معرفی کرده است. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این وبلاگ  در ایران سه شرکت دیجی‌کالا با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، کافه بازار با ارزش ۸ میلیون دلار و Anetwork ( شبکه تبلیغاتی کلیکی)  با ارزش ۳ میلیون دلار با ارزش‌ترین شرکت‌های اینترنتی هستند. 

بر اساس همین گزارش در آمریکا گوگل با ارزش ۴۱۰ میلیارد دلار، آمازون با ۱۸۶ میلیارد دلار و فیس‌بوک با ۱۸۳ میلیارد دلار با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان و آمریکا به شمار می‌روند.

اطلاعات تخمین زده شده برای ارایه این آمار توسط فعالان استارتاپ در سراسر جهان در اختیار World Startup Report  قرار گرفته و از ایران محسن ملایری در یادداشتی اعلام کرده که وی این اطلاعات را در اختیار استارتاپ جهانی قرار داده و از آنجا مورد استفاده قرار گرفته ا ست. 

 

UPDATED:

وبلاگ اکونومیست نام سه شرکت ایرانی را از لیست خود حذف کرد. در ایمیلی که از سوی استارتاپ جهانی به فعالان استارتاپ ایرانی ارسال شده آمده است که اکونومیست نام ایران را تا به دست آوردن اطلاعات قابل اتکایی در مورد شرکت‌های برتر اینترنتی حذف می‌کند. 

 

 Update 2:

نام ایران دوباره به لیست اضافه شده اما رتبه ایران هشت پله تنزل یافت. در لیست جدید همچنان دیجی کالا ۱۵۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده و در رتبه دوم سایت آپارات با ۳۰ میلیون دلار و کافه بازار با ۲۰ میلیون دلار قرار گرفته است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫32 دیدگاه ها

  1. سلام به دوستان
    من در این شرکت برای استخدامی رفتم بعد از حدود یکسال بیکاری مرحله اول مصاحبه را پشت سر گذاشتم مرا به انبار معرفی نمودند در شادآباد متاسفانه با شخصی بنام آقای بهاور نمی دانم چه سمتی داشت بدون هیچگونه دلیلی مرا قبول نکرد و بمن گفت با شما تماس می گیریم و بار دوم رفتم گفتن با شما تماس می گیریم از ته قلب ناراحت شدم واقعا دلم شکست لازم است بگویم شما اگر شخص آقای بهاور که دقیقا نمیدانم چه سمتی دارند ببینید متوجه می شوید چه شخص مقرور هست واقعا از ته قلبم آرزو می کنم این شرکت ورشکست شود با این مسولان از خود رازی. به امید روزی که در کشور عدل علی باشد نه پارتی بازی

  2. خانمی که میگی عسل خانم من بخاطر اینکه میخوام سایت ایرانی ورشکست نشه ازش خرید میکنم اگه خیلی به فکر سایتایی ایرانی هستی برو از این سایت اینترنتی که میگم خرید کن که هم اجناسس 150 یا بیشتر بستگی به جنس داره از دیجی کالا ارزون میده هم هم اینقد تبلیغات بیخود مثل 5040 و دیجی کالا نداره http://www.pdkala.ir به نحوه فروش این وب سایت میگن قیمت منصفانه نه اونی که دیجی کالا تو سوالاتش نوشته بهترین قیمت و قیمت منصفانه

  3. دی جی کالا گرونه؛قبول! اما بستگی داره که شما کدوم شهر زندگی میکنی و با کجا داری مقایسه می کنی قیمت های دی جی کالا رو!!! از طرفی دی جی کالا امکاناتی داره که شاید می ارزه به گرون بودنش! به من که همیشه کمک کرده تو انتخاب محصولی که میخواستم، با توضیحاتش، نقد و بررسی هاش، من وقتی محصولم رو انتخاب کردم نرفتم از بازار بخرمش، بلکه از همون دی جی کالا خریدمش چون دوس ندارم یه سایتی به این خوبی ورشکسته بشه، سایتی که به من و امثال من کمک میکنه!
    کاری هم به این ندارم که ارزشش چقدره؟ مدیرش کیه؟ چی کار میکنه؟ !!!
    دی جی کالا به من کمک میکنه و منم ازش متشکرم و تمام خریدهای دیجیتالی خودم و خانواده ام رو ازش میخرم. به همین آسونی!

  4. اصلاح می شود :
    بر اساس همین گزارش در آمریکا گوگل با ارزش ۴۱۰ میلیارد دلار، آمازون با ۱۸۶ میلیارد دلار و فیس‌بوک با ۱۸۳ میلیارد دلار با ارزش‌ترین شرکت‌های (اینترنتی) جهان و آمریکا به شمار می‌روند.
    چون فعالیت مایکروسافت در دسته اینترنتی قرار نمی گیرد.

  5. افرادی هستند در مناطق دور افتاده ایران که این مارکت (دیجی کالا ) داره ازشون سو ء استفائه میکنه مگر نه برخلاف نمونه های خارجیش جنس گرانتر از بازار فروخته میشود

  6. سلام دوست عزیز.اول از همه متاسفم برای شخصیتت و لحنی که برای نوشتنت انتخاب کردی….
    و ظاهرا حوصله نداشتی به خود لینک نگاه کنی! این لینک مربوط به “کنفرانس وب و موبایل ایران” بود البته اگه حوصلشو داری اسم “محسن ملایری” رو سرچ کنی لینکای دیگه ای هم برات مشخص میشه.
    ولی حالا تو چرا جوش میاری من حقیقتو در مورد یکی دیگه گفتم عزیزم! 🙂
    ولی خودمونیم جالب ترینش این بود که تو فقط از روی اسمم تشخیص دادی که من کیم با داداشم چکار کردم!! خخخخخخخخ فک کن!

  7. دوستان عزیز آقای ملایری خودشون ارتباط دارن با شرکت سرمایه گذار دیجی کالا ولی ایشون هم مارکت کپیتال این شرکت را ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار بیشتر تخمین نزده اند ظاهرا یک از خدا بی خبری یک صفر گذاشته جلوی ۱۵ 🙂
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1K4FynaiFKgGv37e-1Iutoqi8ZEL0vP-y0oh0kSb62t8/edit?pli=1#gid=312726808

  8. خدمت دوستانی که براشون سواله که چطور وب سایت “شبکه تبلیغات” یا همون Anetwor جزو 3 سایت برتر ایران شناخته شدند لازمه که عرض کنم
    آقای محسن ملایری که این لیست و اعلام کردند، خودشون مدیر عامل شرکت خاور زمین هستند و سایت شبکه تبلیغات هم زیر مجموعه شرکت خاور زمین. به همین راحتی:
    http://conf.iranwebfestival.com/panelists/Mohsen_Malayeri.html
    در مورد دی جی کالا هم عرض کنم سایتی که حتی تو جشنواره وب ایران (این جشنواره هم برگزار کننده اصلی ش شرکت خاور زمینه) شرکت نمیکنه اما مقاوم اول از نظر هیات داوران کسب می کنه! حدس زدنش کار سختی نیست که چرا همیشه خبرهای عجیب و غریب در موردش منتشر میشه…

  9. خدمت دوستانی که براشون سواله که چطور وب سایت “شبکه تبلیغات” یا همون Anetwor جزو 3 سایت برتر ایران شناخته شدند لازمه که عرض کنم
    آقای محسن ملایری که این لیست و اعلام کردند، خودشون مدیر عامل شرکت خاور زمین هستند و سایت شبکه تبلیغات هم زیر مجموعه شرکت خاور زمین. به همین راحتی:
    http://conf.iranwebfestival.com/panelists/Mohsen_Malayeri.html
    در مورد دی جی کالا هم عرض کنم سایتی که حتی تو جشنواره وب ایران (این جشنواره هم برگزار کننده اصلی ش شرکت خاور زمینه) شرکت نمیکنه اما مقاوم اول از نظر هیات داوران کسب می کنه! حدس زدنش کار سختی نیست که چرا همیشه خبرهای عجیب و غریب در موردش منتشر میشه…

  10. دیجی کالا سایت موفقی است اما مشکل اینجاست که چارچوب های ارزیابی مارکت کپیتال سایت‌های اینترنتی مشخص نیست برای همین نمی‌توان در مورد این اعداد نظر دقیقی دارد اما گذاشتن این سایت شبکه تبلیغات کلیکی به عنوان شرکت سوم واقعا خنده دار بود.

  11. من یادداشت آقای ملایری رو هم خوندم و راستش سوالم این است که مبنای تخمین شرکت سراوان برای ارزش گذاری این شرکت‌ها چی هست؟ خیلی خوبه اگر رابطه ای هم بین شرکت سراوان و دیجی‌کالا و یا کافه بازار وجود داره برای مردم باز بشه و نکته سوم اینکه این شبکه کلیکی ایران که من اولین باره اسمش رو می شنوم چرا ۳ میلیون دلار می‌ارزه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا