تکنولوژی

فاز اول رومینگ ملی افتتاح شد

 

فاز اول طرح رومینگ ملی صبح دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

تا پایان مرداد ماه امسال دوره انحصار اپراتور سوم به پایان خواهد رسید و بر همین اساس اپراتورهای دیگر مجاز به ارائه خدمات نسل سوم می‌شوند.

اما یکی از پیش شرط‌هایی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانوگذار این حوزه در نظر گرفته شده ارائه رومینگ ملی توسط اپراتورهای اول و دوم است. اما این که رومینگ ملی چیست موضوعی به شمار می رود که ممکن است از نظر بسیاری از کاربران نامشخص باشد.

رومینگ ملی (طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه) در واقع خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکین اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور میهمان هزینه دریافت می‌کند.

در این حالت هنگامی که مشترک اپراتور میهمان، از محدوده پوشش‌دهی شبک موضوع پروانه خو خارج می‌شود، بصورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور میزبان را دارد.

همچنین با اجرای رومینگ ملی، اپراتورهای جدید می‌توانند با استفاده از امکانات اپراتورهای دیگر سریعتر وارد بازار ارائه خدمات شوند و در بازه‌های زمانی کوتاهتر به سودآوری برسند.

کاهش قیمت تمام‌شده ارائه سرویس در شبکه و استفاده بهتر از زیرساخت‌های موجود در کشور از نتایج اجرای رومینگ ملی عنوان شده است که فاز اول آن توسط واعظی وزیر ارتباطات افتتاح شد

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا