تکنولوژی

انتقاد ااعضای شورای عالی فضای مجازی به وضعیت فیلترینگ کشور

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بیشتر اعضای این شورا از وضعیت موجود فیلترینگ ناراضی هستند،گفت: هیچکدام از اعضای کارگروه فیلترینگ پیشنهاد جامی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده اند.

علیرضا شاه میرزایی افزود:به طور کلی هیچ کدام از مسوولان کشور با کلیت و لزوم انجام فیلترینگ مخالفت ندارند چرا که این امر در تمامی کشورهای جهان اجرا می شود.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد:اما تا کنون حتی یک مستند علمی مطالعه شده یا پیشنهاد علمی از سوی اعضای کمیته فیلترینگ، به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نشده است.

شاه میرزایی گفت:متاسفانه با فضای رسانه ای ایجاد شده درباره فیلترینگ چالش فیلرینگ قابل حل نیست.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: براساس اسناد موجود، اجرای پروژه فیلترینگ هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه باید ابزار فنی برای فیلترینگ هوشمند را ارایه کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی حتی تفکیک اینترنت برای رده های سنی کمتر از 18 سال در کشور وجود ندارد و تا زمان نبود امکان فیلترینگ هوشمند در کشور دادستانی مجبور به فیلتر کردن برخی وب سایت ها می شود.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا