تکنولوژی

Swarm برادر کوچکتر Foursquare

چند روزی هست که از معرفی اپلیکیشن جدید شرکت  Foursquare می‌گذرد و سوالات بسیاری پیرامون مطرح شده است. Foursquare را همه ما با Check-In ها یا اعلام حضورهایش می‌شناسیم. از طریق آن افراد می‌توانند بگویند مثلا من با دوستم در رستوران یا کافه هستم و یا حتی در مورد کیفیت غذا یا برخورد کارکنان رستوران یا کافه نقدی بنویسند. 

از اوایل ماه می Foursquareاعلام کرده بود قصد دارد تجربه کاربری با Foursquare را به دو اپلیکیشن تقسیم کند. اپلیکیشن دوم Swarm نام دارد که هم اکنون از طریق گوگل‌پلی و یا اپل‌استور در دسترس است. 
در صورت نصب Swarm و به روز کردن Foursquare اولین اتفاقی که برای شما می‌افتد این است که اطلاعات Check-In های جدید دیگران که پیش از این در بخش Home اپلیکیشن Foursquare در دسترس بود حذف می‌شود و به همان شکل در Swarm در دسترس قرار می‌گیرد.
 
Swarm در واقع همان Foursquare است با همان امکانات ولی تغییرات قابل توجهی هم در نوع کارکرد داده شده است. مثلا با استفاده از امکان Swarm Plans شما می‌توانید به سرعت از قصد دوستانی که در نزدیکی شما قرار دارند و می‌خواهند کاری انجام دهند آگاه شوید. مثلا فرض کنید با تایپ کردن ” چه کسی امروز می‌آد بریم ناهار پیتزا بخوریم؟“ تمام دوستان نزدیک شما از این قصد آگاه می‌شوند و می‌توانند به شما سریعا پاسخ دهند.
همچنین امکان جدید  Neighborhood Sharing به طور اتوماتیک مکان حدودی (‌بر اساس فاصله و نه دقیقا مکان شما را )‌ شما را به دوستانتان نشان می‌دهد . البته شما می‌توانید از طریق تنظیمات اپلیکیشن به راحتی این امکان را غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که فعال کردن این امکان ( دیدن فاصله دوستان با شما ) به شدت باتری دستگاه شما را مصرف می‌کند. 
Foursquare همچنین در سیستم امتیاز دهی و شهردار شدن افراد برای یک مکان هم تغییراتی داده است.Foursquare می‌گوید هدف ما ساختن یک بازی و کسب امتیاز برای آن نبوده و اپلیکیشن قبلی ما برای زمانی طراحی شده بود که ما ۵۰ هزار کاربر داشتیم اما الان با داشتن ۵۰ میلیون کاربر واقعا باید تغییراتی در سیستم خودمان ایجاد می‌کردیم. 
حالا دیگر شهردار شدن صرفا رقابتی بین دوستان است چون Foursquare می‌گوید قرار نیست شما با ۵۰ میلیون نفر دیگر بر سر شهردار شدن یک مکان رقابت کنید. 
Foursquare همچنین تغییراتی در اپلیکیشن قدیمی خود Foursquare هم داده است و گفته است تغییرات جدید هم در راه است. به نظر می‌رسد Foursquare میخواهد بین جست و جوی مکان ها از یک سو و تجربه بازی و سرگرمی حاصل از Check In ها ( که البته جذابیت این اپلیکیشن هم هست ) تفاوت قایل شود. هفته پیش Dennis Crowley مدیرعامل Foursquare در نیویورک گفته بود که ما به یک چاقوی سوییسی چند کاره تبدیل شده بودیم در حالی که بهترین اپلیکیشن آن است که یک کار به خصوص را بتواند در یک جمله برای آن تعریف یا توییت کرد. 
Foursquare زمانی کار خود را با ۱۰ نفر انجام میداد اما اکنون ۱۷۰ نفر در این شرکت کار می‌کنند. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا