تکنولوژی

افشاگري در خصوص فيتلر واتس‌اپ

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه تعیین تکلیف برای فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس اپ یکی از نمایندگان سابق دولت در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، برای خداحافظی رفته بود، اما بجای نماینده دولت در این کارگروه رای مثبت به فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس اپ داد که دولت در این زمینه اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده و از نظر ما این مصوبه دارای نقصان است.

 محمود واعظی امروز بعد از ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به ابهامات موجود در زمینه فیلتر شبکه اجتماعی واتس اپ گفت: در این کارگروه شخصی که سمتش تغییر کرده بود و برای خداحافظی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق به آنجا رفته بود و قاعدتا اختیاری برای رای نداشت، رای مثبت خود را در زمینه فیلترینگ این شبکه اجتماعی داد. که وزیر این مجموعه زمانی که موضوع را فهمید کتبا به رئیس جمهور و نیز کارگروه تعیین مصادیق مراتب را اعلام کرد و تاکید کرد که رای وزیر برای فیلتر این بکه اجتماعی منفی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع را کارگروه تعیین مصادیق نپذیرفت، تصریح کرد: به همین دلیل این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و با وجود یک ساعت بحث و تبادل نظر رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا مقرر کرد که این مصوبه فعلا انجام نشود تا اینکه در کمیسیون های مختلف مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد و هم برای این موضوع تصمیم گیری نهایی شود و هم در مورد سیاست گذاری در زمینه شبکه های اجتماعی تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری می شود، برای وزار ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق و سایر دستگاه ها لازم‌الاجرا است، گفت: چنانچه کارگروه موضوعی را تصویب کند و به وزارت ارتباطات ابلاغ کند ما آن را اجرایی می کنیم مگراینکه شورای عالی فضای مجازی نظر دیگری داشته باشد و آنچه را که شورا تصمیم می گیرد، برای ما اولویت دارد.

واعظی در مورد رفع فیلتر سایر شبکه های اجتماعی نیز گفت: این موضوع بستگی به سیاست های کارگروه تعیین مصادیق دارد و نظر شورای عالی فضای مجازی فعلا راجع به سیاستگذاری در حوزه شبکه های اجتماعی و به طور خاص موضوع فیلترینگ واتس اپ بوده است.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا