تکنولوژی

واتس اپ فيلتر نيست

 

در پی انتشار برخی اخبار مربوط به از دسترس خارج شدن سرویس موبایلی ” واتس اپ” وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کردند که این عدم دسترسی ارتباطی به فیلتر این سرویس از سوی این دو نهاد حاکمیتی ندارد.

 محمدرضا فرنقی زاد- مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از دسترس خارج شدن شبکه اجتماعی “واتس اپ” برای برخی کاربران ایرانی ارتباطی با اجرای مصوبه فیلترینگ این سرویس نداشته و این سرویس کماکان بدون تغییر فعال است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تغییی در دسترسی به سرویس واتس اپ برای کاربران ایرانی به وجود نیامده است.

در همین حال یک عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ نیز گفت: اگرچه فیلتر کردن سرویس واتس اپ به تصویب این کارگروه رسیده است اما این مصوبه هنوز برای اجرا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلاغ نشده است.

وی افزود: هنوز تصمیمی برای ابلاغ این دستورالعمل اجرایی از سوی کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ گرفته نشده است و براین اساس اختلال و عدم دسترسی به شبکه اجتماعی واتس اپ ارتباطی با مصوبه کارگروه فیلترینگ ندارد.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرویس “واتس اپ دات آی آر” که یک سرویس ایرانی است هم از دسترس خارج شده که این موضوع نیز ارتباطی با مصوبه کارگروه تعیین مصادیق ندارد.

گفتني است فیلترینگ شبکه اجتماعی موبایلی “واتس اپ” هفته گذشته در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به تصویب رسید.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا