تکنولوژی

ويندوز 9 و عرضه رايگان

 

از زمان عرضه نسخه به‌روزشده سیستم‌عامل Windows ۸. ۱ Update مدتی می‌گذرد و هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است تا تمرکز روی نسخه‌های جدید‌تر سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت صورت گیرد.
 سال گذشته برای نخستین بار گزارش‌هایی در مورد سیستم‌عامل ویندوز ۹ مایکروسافت مطرح شد و به دنبال آن کار‌شناسان گمانه‌زنی‌هایی در مورد ویندوز ۱۰ انجام دادند و پیش‌بینی کردند که این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت به صورت کامل مبتنی بر فضای پردازش ابری عرضه شود.
این گزارش‌ها را پایگاه خبری Wzor منتشر کرد. اما این مرکز هم‌اکنون اطلاعاتی منتشر کرده است که برنامه‌های مایکروسافت برای آینده ویندوز را نشان می‌دهد.
بر اساس جزییات جدید منتشر شده از سوی Wzor، شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی دیگری را برای ویندوز ۱. ۸ در نظر گرفته است که احتمالا با نام Update ۲ عرضه می‌شود و پیش‌بینی شده است که سپتامبر امسال در طول فصل پاییز به دست کاربران جهانی برسد.
احتمال می‌رود شرکت مایکروسافت این نسخه از سیستم‌عامل خود را با نام Windows ۸. ۱ Update ۲ یا Windows ۸. ۲ به دست کاربران برساند. اما با هر نامی، همان‌طور که در کنفرانس Build ۲۰۱۴ نشان داده شد قرار است که گزینه Start Menu به سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت بازگردد.
مایکروسافت همچنین قصد دارد بعضی بخش‌های نسل آتی رابط کاربری Metro با سیستم‌عامل ویندوز ۹ را نیز ارایه کند که البته هیچ اطمینانی در این زمینه وجود ندارد که این بخش‌ها به چه صورت خواهند بود.
گفته شده است که کلید Start در دستگاه‌ای لمسی مختلف، متفاوت است که البته در این زمینه نیز جزییات دیگری به دست نیامده است.
مرکز Wzor ادعا می‌کند که شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۹ را به صورت رایگان در اختیار کاربران جهانی می‌گذارد که البته این مسئله همچنان جای بحث دارد.
لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت هم‌اکنون روی نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل خود کار می‌کند که Windows Cloud نام دارد. شایعه شده است که برای اجرای این سیستم‌عامل نیاز به اتصال اینترنتی است تا بتوان از همه قابلیت‌های آن بهره برد.
این محصول در حالت آفلاین مانند نسخه‌های معمولی سیستم‌عامل Windows Starter مایکروسافت عمل می‌کند و قبلیت‌های پایه‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد. از این رو می‌توان این محصول را تا اندازه‌ای شبیه سیستم‌عامل Chrome OS گوگل دانست که روی لپ‌تاپ‌های Chromebook عرضه می‌شود.

منبع : همكاران سيستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا