تکنولوژی

حفره امنیتی مکینتاش وصله شد

 

پس از چندین روز تأخیر، اپل آپدیتی را برای مکینتاش ورژن 10 خود منتشر کرده است که مشکل حفره امنیتی این سیستم عامل را که به “گوتوفی” معروف است را حل می کند.

 اپل بالاخره با انتشار آپدیتی برای سیستم عامل مکینتاش خود، مجموعه‌ای از حفره های امنیتی این سیستم عامل را که کاربران را در معرض خطر استراق سمع و یا دزدیده شدن حساب کاربری آنها روبرو کرده بود را حل کرد.

این شرکت در یک یاداشت مختصر به همراه آپدیت جدید تأیید کرده است که اگرچه مسیرهای تبادل اطلاعات باید  بصورت امنیتی رمزگذاری می شده‌اند اما در صورت حمله، مهاجم می‌توانست اطلاعات ارسال شده توسط کاربران از طریق سافاری، میل، آی کلود، و یا هر برنامه دیگر تولیدی شرکت اپل را دستکاری و یا دریافت کند.

این آسیب پذیری منیتی به سرعت توسط کاربران با نام گوتوفیل نامگذاری شد و باعث شده بود تا کاربران از نظر امنیت حریم خصوصی خود با مشکلات جدی روبرو شوند.

پیشتر اپل مشکل سیستم عامل خود را با انتشار آپدیتی در روز جمعه حل کرده بود. بنا به اعتقاد بسیاری از کاربران که در لپ تاپ ها و تجهیزات هوشمند خود از سیستم های عامل تولیدی اپل استفاده می کنند، این اقدام اپل و تأخیر قابل توجه ارائه آپدیت های رفع مشکل، باعث شده است است تا کاربران آنها در برابر خطرات جدی آسیب پذیر بمانند.

رایان لکی، بنیانگذار کریپتوسیل، که از کاربران قدیمی اپل محسوب می شود طی اظهار نظری در توییتر گفت:” مدیری که در شرکت اپل تصمیم گرفت تا آپدیت های رفع این حفره های امنیتی را با تأخیر منتشر کند دیگر نباید در این پست باقی بماند”.

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا