تکنولوژی

سياست فيلتر فيس‌بوك به دولت قبل برمي‌گردد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای فیلرینگ هوشمند، افزایش دو برابری پهنای باند و آماده شدن گزارش کمیته پارازیت در مورد ضرر و زیان های احتمالی این تشعشعات خبر داد.

 محمود واعظی با اشاره به سیاست های جدی این وزارتخانه برای ساماندهی تداخل فرکانسی در مرزهای کشور گفت: در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده و با برخی کشورها تفاهم نامه هایی برای رفع هم‌پوشانی و تداخل های فرکانسی امضا کردیم. ماه گذشته نیز در اجلاسی در کشور آذربایجان توافقات خوبی در ارتباط با هماهنگی های فرکانسی کشورهای همسایه صورت گرفته است. در این راستا قصد داریم از ی سو تجهیزات باند فرکانسی را در داخل کشور تقویت کنیم و از طرفی فرکانس های مزاحم و مداخله گر را شناسایی خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص ماهواره‌اي كردن اينترنت گفت: خوشبختانه در کشور پروژه عظیم شبکه فیبر نوری با 52 هزار کیلومتر پوشش وجود دارد و هم اکنون نیز 22 هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری به این شبکه اضافه خواهد شد. استفاده از فیبر امنیت بسیار بالایی دارد و تلاش می شود تا جاي كه امکان داریم برای برقراری ارتباطات از شبکه فیبر نوری استفاده کنیم و در جاهایی که اطلاعات و داده ها از امنیت و حساسیت برخوردار نیست از ماهواره استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد سیاست های این وزارتخانه برای فیلترینگ گفت: فیلترینگ ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد ما یک عضو از 13 عضو کمیته تعیین مصادیق هستیم و 6 نفر از این 13 عضو متعلق به دولت هستند اما با هماهنگی که بین وزرا داشتیم و جلسه ای که با افراد اصلی کارگروه تعیین مصادیق صورت گرفته، سیاستمان را در این زمینه اعلام کرده ایم. به این معنی که دولت موافق است آن دسته از سایت هایی که مخرب هستند و خانواده ها به دنبال این هستند که فیلتر شود با پیاده سازی فیلترینگ هوشمند، فیلتر شود و سایت های علمی آموزشی که کاربران به دسترسی آن نیاز دارند فیلتر نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرد سیاست فیلترینگ فیس بوک نیز گفت: فیلتر فیس بوک تصمیمی است که قبل از دولت ما گرفته شده است و اینکه آیا کمیته تعیین مصادیق در این زمینه به گذشته برمی گردد یا خیر، ما نباید پاسخگو باشیم.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا