تکنولوژی

صادرات یک میلیاردی موبایل­های هوشمند تنها در یک سال

موبایل­های هوشمند در واقع پر طرفدارترین پدیده این سال­های دنیای تکنولوژی بوده­اند. این ابزارها در سال­های اخیر به سرعت در میان کشورها و مناطق مختلف دنیا رشد کرده­ اند و بازار بزرگی را تشکیل داده­ اند که شرکت­ها و تولیدکنندگان بزرگ را به حضور و رقابت در این بازار ترغیب کرده است. حالا گزارش­هایی منتشر شده است که نشان می­دهد بازار جهانی موبایل­های هوشمند برای اولین بار در تاریخ خودش صادرات جهانی یک میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

این گزارش را موسسه تحقیقاتی IDC منتشر کرده و در آن اعلام کرده است که صادرات جهانی موبایل­های هوشمند برای اولین بار در طول تنها یک سال از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. این بررسی­ ها نشان می­دهد که صادرات جهانی موبایل­های هوشمند در کل سال 2013 به 1.004 و به طور دقیق یک میلیارد و چهار میلیون و دویست هزار دستگاه رسیده که این رقم در مقایسه با صادرات جهانی 725.3میلیون دستگاهی این بازار در سال 2012 رشد سالانه 38.4 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که کارشناسان موسسه IDC قبلا پیش بینی چنین رقمی را کرده بودند. 
آمار و بررسی­های مختلف نشان می­دهد که موبایل­های هوشمند در سال گذشته میلادی 55.1 درصد از سهم کل بازار جهانی گوشی­های موبایل را در اختیار داشته­اند، در حالی که این میزان در سال 2012 برابر 41.7 درصد بوده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه IDC، میزان صادرات جهانی موبایل­های هوشمند در فصل چهارم سال 2013 برابر 284.4 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به صادرات جهانی 229 میلیون دستگاهی این محصولات در فصل چهارم سال 2012، رشد سالانه 24.2 درصدی را به ثبت رسانده است.
 
میزان صادرات جهانی کلی گوشی­های موبایل (شامل موبایل­های هوشمند) در سال 2013 به یک میلیارد و 821.8 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان در مقایسه با صادرات جهانی یک میلیارد و 738.1 میلیون دستگاهی این محصولات در سال 2012 رشد سالانه 4.8 درصدی را به ثبت رسانده است. تنها در فصل چهارم سال 2013 میزان صادرات جهانی گوشی­های موبایل برابر 488.4 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به صادرات 484 میلیون دستگاهی این محصولات در فصل چهارم سال 2012 رشد 0.9 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که کارشناسان IDC انتظار داشتند صادرات جهانی گوشی­های موبایل در فصل چهارم سال 2013 به 502.4 میلیون دستگاه برسد. 
“رامون لیامس” یکی از کارشناسان IDC در این زمینه می­گوید: “افزایش رشد و میزان صادرات جهانی بازار جهانی گوشی­های موبایل به دنبال ادامه روند رشد تقاضا برای خرید موبایل­های هوشمند رخ داده است. در سال 2011 کل صادرات جهانی موبایل­های هوشمند تنها 494.4 میلیون دستگاه بوده است که حالا و تنها در طول دو سال این میزان تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.”
 
 

میزان صادرات جهانی (به میلیون دستگاه) و سهم بازار تولیدکنندگان برتر بازار جهانی گوشی­های موبایل در سال 2013

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا