تکنولوژی

بودجه امسال آي‌سي‌تي 3.8 تریلیون دلار اعلام شد

 

بودجه اختصاص‌یافته به حوزه آی سی تی در سال جاری میلادی با رشد 3.1 درصدی به 3.8 تریلیون دلار خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

در سال قبل این رشد تنها 0.4 درصد بوده و علت اصلی آن بحران اقتصادی و تداوم شرایط رکود در آمریکا و اروپا عنوان شده است.

بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد بخش عمده این هزینه ها مربوط به بخش نرم افزار است. شرکت ها در سال 2014 رقمی بالغ بر 320 میلیارد دلار را به هزینه‌های نرم افزاری خود اختصاص می‌هند که به معنای رشد 6.8 درصدی است.

البته پیش‌بینی‌های گارتنر لزوما درست و دقیق نیست. این شرکت رشد صرف هزینه در حوزه آی سی تی در سال 2013 نسبت به سال 2012 را هم 4.2 درصد پیش بینی کرده بود، اما در عمل این رشد تنها برابر با 0.4 درصد بود.

بخش عمده نرم افزارهای خریداری شده توسط شرکت ها به تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و ارتقای بازاریابی اختصاص می یابد. از جمله دیگر بخش های مورد توجه شرکت ها می توان به اختصاص 697 میلیارد دلار بودجه برای خرید محصولات الکترونیک مختلف، 963 میلیارد دلار به استفاده از خدمات آی تی  اشاره کرد.

در مقابل بخش مخابرات با رشد تنها 1.2 درصدی 1.7 تریلیون دلار از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. این رشد در سال 2013 برابر با 2.4 درصد پیش بینی و رقم واقعی 0.5 درصد نزول بود.

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا