تکنولوژی

ابوظبي مجازي سال 2015 مي‌آيد

 

ابوظبی پایتخت کشور امارات و دومین شهر پرجمعیت این کشور عربی محسوب می‌شود و با ظاهری شبیه حرف انگلیسی T در خلیج فارس واقع شده است. این شهر که تا پایان سال 2013 میلادی 921 هزار نفر جمعیت داشته است، خانه دولت امارت متحده عربی محسوب می‌شود و با توجه به میانگین درآمدی که ساکنان آن دارند، نام خود را به عنوان ثروتمندترین شهر جهان معرفی است. بر اساس آخرین لیست بین‌المللی، ابوظبی دومین شهر گران خاورمیانه و شست‌وهفتمین شهر گران در جهان است. این شهر مقر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امارات محسوب می‌شود و به همین خاطر برای مقامات این کشور اهمیت فراوانی دارد.

دولت امارات به واسطه اهمیت شهر ابوظبی قصد دارد نسخه مجازی آن را راه‌اندازی کند. این شهر مجازی توسط شرکت Trust 300 راه‌اندازی می‌شود که این گروه تخصصی پیش‌تر تجربیات مشابهی در دبی، مراکش، مصر، اردن، هند، بریتانیا، آمریکا و فیلیپین داشته است. این شرکت ادعا می‌کند آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای فناورانه را در ابوظبی مجازی ارایه می‌دهد و قصد دارد ابوظبی مجازی را به هوشمندترین شهر جهان تبدیل کند. این شهر مجازی به طور کامل به صورت سه‌بعدی ساخته می‌شود و تمام بخش‌های آن مبتنی بر اینترنت راه‌اندازی می‌شوند. این شهر مجازی ظرفیت حضور 12 میلیون شهروند را دارد که در کنار آن سازمان‌ها، مراکز دولتی و خصوصی و همچنین شرکت‌های خارجی نیز حضور میابند. شرکت‌هایی که در ابوظبی تاسیس می‌شوند محصولات خود را مبتنی بر سیستم 3D Avatars به مشتریان می‌فروشند و نمونه واقعی هر یک از محصولات را در اندازه واقعی با همه مشخصات به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهند.

ابوظبی مجازی به گونه‌ای ساخته می‌شود که حاضران در آن می‌توانند با ساکنان 62 شهر مجازی در ارتباط باشند. در این شهر مجازی می‌توان به 25 زبان زنده دنیا صحبت کرد تا حتی خارجی‌ها نیز بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

این شهر مجازی بزرگ مناطق اقامتگاهی، فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، پارک‌ها، گالری‌های هنری و دیگر فضاهای عمومی را شامل می‌شود و دسترسی به تمامی خدمات آن از طریق انواع مرورگرهای ایمنی امکان‌پذیر است.

شرکت Trust 300 به عنوان متولی اصلی ابوظبی مجازی توضیح داد که برای اجرای این پروژه بزرگ مراکز داده خود را در خاورمیانه، آفریقا و هند دایر کرده است و به صورت شبانه‌روزی از تمام فعالیت‌های این شهر پرجمعیت پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این، به کمک شرکت‌های زیرمجموعه تمامی خدمات مورد نیاز مردم را به دست آن‌ها می‌رساند. این خدمات می‌تواند در دو بخش تقسیم‌بندی شود. بخشی از این خدمات از پیش تعیین شده‌اند و کاربران می‌توانند به صورت پیش‌فرض آن‌ها را در اختیار بگیرند. بخش دیگر خدمات ابوظبی مجازی نیز از طریق نیازهای آتی کاربران شناسایی می‌شوند و پس از بررسی، در کوتاه‌ترین زمان عرضه می‌گردند.

شرکت Trust 300 اعلام کرد که برای ساخت شهر ابوظبی مجازی از شرکت‌ها و مراکز بزرگی چون Lang LaSalle، IBM، سیسکو، PriceWaterhouseCoopers و … کمک و مشاوره گرفته است. این پروژه همچنین از سوی “شورای مرکزی کویت” نیز مورد تایید قرار گرفته و حمایت می‌شود.

شرکت Noor Capital که از بزرگترین مراکز سرمایه‌گذاری خاورمیانه محسوب می‌شود، با همکاری بانک مرکزی امارات متحده عربی تمامی هزینه‌های ابوظبی مجازی را می‌پردازد و تاکنون چندین سمینار در این زمینه برگزار کرده است تا از تمامی ایده‌ها و طرح‌ها استفاده کند. دکتر “محمد حداد” مدیر شرکت Trust 300 توضیح داد که برای ساخت ابوظبی مجازی با 62 کشور دنیا مذاکره و گفت‌وگو شده است تا زیرساخت‌های این شهر سازگار با زیرساخت‌های 62 شهر مجازی دیگر بنا شود و ساکنان آن‌ها بتوانند از خدمات یکدیگر بهرمند شوند. این طور که مدیر شرکت Trust 300 پیش‌بینی کرده است، اماراتی‌ها می‌توانند از ابتدای سال 2015 میلادی ساکنان ابوظبی مجازی شوند تمامی نیازهای روزانه خود را به طور کامل از این مرکز در اختیار بگیرند.

منبع : آي‌تي‌ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا