تکنولوژی

اپل و ساخت باریک‌ترین مک‌بوک دنیا

 

شنیده‌ها حاکی است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مک‌بوک ۱۲ اینچی فوق‌باریک خود با طراحی کاملا جدید اواسط سال ۲۰۱۴ است. 

بر اساس اخباری که درباره محصول جدید اپل منتشر شده، مک‌بوک بعدی از طراح پوسته صدفی برخوردار است و از مک‌بوک ایر فعلی هم نازک‌تر و قیمت کمتری خواهد داشت. مک‌بوک ایر اپل فقط 0.68 اینچ ضخامت دارد، بنابراین انتظار می‌رود محصول جدید اپل از این میزان هم نازک‌تر باشد.
بر این اساس انتظار می‌رود مدل جدید مک‌بوک اپل با سایز ۱۲ اینچی بتواند قابلیت حمل آسان مدل ۱۱ اینچی و البته کارآیی مدل ۱۳ اینچی را به طور همزمان داشته باشد.
به این ترتیب، این محصول از مک‌بوک ایرهای فعلی سبک‌تر و از رنگ صدفی و استقامت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی برخوردار باشد.
پیش‌بینی می‌شود این مدل جدید با وضوح ۲۳۰۴×۱۴۴۰ پیکسل به بازار بیاید.
بر اساس شایعه دیگری، ظاهرا اپل قصد دارد در تمامی محصولات آینده‌اش از نمایشگرهای IGZO شارپ استفاده کند. به این ترتیب می‌توان انتظار رزولوشن بالاتری را در این دستگاه‌ها داشت.
مک‌بوک یکی از سری لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت اپل در آمریکاست که جزو خانواده مکینتاش است. مک‌بوک که اوایل سال ۲۰۰۶ توسط شرکت اپل معرفی شد، در واقع جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های iBook G4 و لپ‌‌تاپ‌های ۱۲ اینچی سری پاوربوک همین شرکت بود که وجه تشابه آن‌ها استفاده از پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل است. شرکت اپل، مک‌بوک را در راستای اهدافی مانند آموزش و فروش در بازارهای مصرف ارایه کرد و در اکتبر سال ۲۰۰۸ با معری این برند به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های آمریکا توسط گروه ان‌پی‌دی، شرکت اپل به یکی از عمده اهداف خود در ارایه این سری از لپ تاپ‌ها نایل شد.
مک‌بوک دارای دو مدل طراحی است که طراحی اولیه با پوشش پلی کربنات ارایه شد و اولین مدل مک‌بوک بعد از سری لپ‌تاپ‌های iBook G4 محسوب می‌شد ولی طراحی دوم که توانست بازار فروش را از آن خود کند، با پوشش آلومینیومی ارایه شد که با معرفی آن در اکتبر ۲۰۰۸، قیمت سری اول مک‌بوک رو به کاهش گذاشت.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا