تکنولوژی

پیوست فرهنگی رایتل ارائه شد

 

یکی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی از ارسال پیوست فرهنگی اپراتور سوم تلفن همراه به این شورا خبر داد و گفت: تا جایی که من می‌دانم شورا موافق ارائه‌ی خدمات ارزش‌ افزوده و نسل سوم در کشور است.

رضا تقی‌پور  در پاسخ به سوالی که درباره‌ی پیوست فرهنگی رایتل مطرح شده بود و این‌که این اپراتور در زمان وزارت او مجوز فعالیت گرفته بود، توضیح داد: پیوست فرهنگی کانونی است که بعد‌ها وضع و این‌گونه اعلام شد که هر پروژه بزرگ ملی که بخواهد اجرا شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: طبیعتا این موضوع ایراد چندانی ندارد و تا جایی که من می‌دانم پیوست فرهنگی رایتل هم آماده و تحویل شورای عالی فضای مجازی شده است. حال باید مجددا محدودیت‌هایی که در این زمینه بوده بررسی و برطرف شود و ظاهرا این موضوع در دست اقدام است و ما امیدواریم خدمات نسل سه هرچه زودتر در کشور ارائه شود، چرا که این خدمات نیاز کشور به شار می‌روند.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نظر اعضای شورا درباره‌ی از سرگیری تماس‌های تصویری توضیح داد: این موضوع را باید از خود اعضای شورا پرسید اما تا جایی که اطلاع دارم شورا موافق ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده و خدمات نسل سه در کشور است، چرا که امروز توسعه‌ی ارتباطات و خدمات منوط به این موضوع است.

به گزارش ایسنا، تماس تصویری از جمله خدماتی بود که در قالب سیم‌کارت‌های نسل سوم ارائه می‌شد اما از چندی پیش جلوی ارائه‌ی این سرویس گرفته شده و ادامه‌ی فعالیت‌ آن منوط به ارائه و تصویب پیوست فرهنگی رایتل شد.

پیش از این مهدی اخوان به‌آبادی – دبیر پیشین شورای عالی فضای مجازی این‌گونه اعلام کرده بود که پس از ارائه‌ی پیوست فرهنگی به شورای عالی فضای مجازی این امکان وجود دارد که در کمتر از یک ماه این پیوست مورد بررسی قرار گرفته و تماس‌های تصویری از سر گرفته شود.

منبع : ايسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا