تکنولوژی

آلكاتل 10 هزار نيرو خود را اخراج كرد

 

سازنده تجهیزات مخابراتی “آلکاتل لوسنت” به منظور صرفه‌جویی یک میلیارد یورو تا سال 2015، درصدد کاهش 10 هزار نفر از کارکنانش است.

 طبق گزارش روزنامه‌های فرانسوی “لوفیگارو” و “اشو”، این گروه که 72 هزار نفر را در سراسر جهان در خدمت دارد، 15 هزار موقعیت شغلی را حذف خواهد کرد اما پنج هزار شغل جدید ایجاد می‌کند.

“اشو” نوشت: این شرکت قصد دارد 900 موقعیت شغلی یا حدود 10 درصد از نیروی کار بومی خود را در فرانسه حذف و پایگاه‌هایش در رن و تولوز را تعطیل کند و دو کارخانه‌اش را به فروش رساند.

طبق گزارش “لوفیگارو”، این کاهش نیرو در تمامی مناطق صورت خواهد گرفت و قرار است 4100 نفر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، 3800 نفر در آسیا و 2100 نفر در قاره آمریکا اخراج شوند.

سخنگوی “آلکاتل لوسنت” حاضر به اظهارنظر در مورد این گزارش‌ها نشد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه که با رقیبان بزرگی مانند اریکسون، هواوی و نوکیا رقابت می‌کند، پنج سه ماهه پیاپی ضرر خالص داشته است و اکنون میشل کومب که در آوریل به مدیرعاملی این گروه رسید، درصدد یکپارچه کردن فعالیت‌های شرکت برای تولید محصولات کمتر و متوقف کردن ضرر است.

“آلکاتل لوسنت” در پاییز سال 2012 نیز تصمیم گفت پنج هزار نفر از 76 هزار نیروی کار جهانی‌اش را حذف کند که عمده این حذف در فرانسه صورت گرفت.

منبع : ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا