تکنولوژی

IOS از اندروید جلو افتاد

 

 

اپل با معرفی دو محصول جدید طی دو هفته گذشته،سهم بازار خود را از سیستم عامل موبایل به 40% رساند و از دیگر شرکت های رقیب خود جلو افتاد. طبق آمار سایت تحلیلی comScore، محبوبیت سیستم عامل جدید اپل IOS 7 نیز برخلاف Android، روندی صعودی داشته است. این گزارش همچنین اشاره کرده است که 145 میلیون آمریکایی گوشی های هوشمند دارند که به عبارتی 60.8% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد که از ماه می تا کنون افزایش 3درصدی را تجربه کرده است.

اپل به تمایز محصولات خودش با دیگر شرکت ها همچنان پافشاری دارد و با در دست داشتن 40.7 درصد از سهم بازار، اختلاف خود را با سامسونگ با سهم بازار 24.3 درصدی بیشتر از گذشته کرده است. سامسونگ  یکی از اصلی ترین تولید کننده های گجت های اندروید است. اصلی ترین رقیب سامسونگ، HTC  با سهم بازار 7.4 درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد. موتورولا با 6.9 درصد و LG با 6.7 درصد از سهم بازار، به ترتیب 5 شرکت برتر را تشکیل میدهند.

اما در مورد سیستم های عامل  به گزارشcomScore  ، اندروید همچنان با 51.6 درصد در صدر است البته از ماه می تا کنون نزول 0.8 درصدی داشته است و این درحالیست که IOS اپل با 40.7 درصد سهم از بازارنسبت به ابتدای سال تا کنون افزایش 1.5 درصدی داشته است. Blackberry با دردست داشتن4%  ازسهم بازار نسبت به آخرین آمارگیری کاهش 0.8 درصدی داشته و در جایگاه سوم قرار دارد. پلتفرم ویندوز با 3.2 درصد مکان چهارم وSymbian  بدون تفاوت چندانی همان 0.3 درصد گذشته خود را حفظ کرد. از بین سه شرکت آخر این جدول تنها ویندوز افزایش آماری 0.2 درصد را نشان داده است.

برخی نحلیلگران معرفی دو محصول جدید امسال اپل و به خصوص اشتیاقی که پیرامون iPhone5c وجود داشت را دلیل کمرنگ تر شدن محصولات دیگر شرکتهای تولید کننده می دانند. iPhone5c به دلیل اینکه از آیفون های گذشته اپل متفاوت تر بود بیشتر مورد توجه قرار گرفت درحالیکه 5s ادامه نسل های گذشته آیفون بود.

اشتیاقی که مشتریان برای اندوروید دارند نیز فاصله چندانی با  IOSاپل ندارد. افراد بسیاری منتظرند ببینند Nexus بعدی چه شکلی خواهد بود وهمین اشتیاق برای نسخه بعدی اندروید Android 4.4 KitKat نیز وجود دارد که چه قابلیت هایی ممکن است دشته باشد. تنها چیزی در مورد این محصولات در دست هست خبرهای غیرموثق و شایعات است پس بهتر است تا اعلام رسمی زیاد هیجان زده نشویم. 

تسلط اندروید و آی اواس همچنان در سرتاسر دنیا وجود دارد.این دو پلت فرم 92.3 درصد بازار موبایل را در اختیار خود دارند.با کنار رفتن تدریجی Blackberry  و سرمایه گذاری مایکروسافت ویندوز به روی نوکیا، احتمالا در آینده تغییرات بزرگ ترو چشم گیر تری نیز در این دو پلت فرم شاهد خواهیم بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا