تکنولوژی

فیلم جدیدی از هک شدن iPhone5s اپل

 

 

 یک فیلم تازه نشان میدهد که مشکلات امنیتی حس‌گر اثر انگشت آیفون ۵ اس ممکن است به مشکلات بسیار پچیده‌ای منجر شود. همین یک هفته قبل بود که محققان آلمانی ثابت کردند که رادارهای اثر انگشت نگارآیفون ۵ اس قابل نفوذ است. این محققان با جعل اثر انگشت فرد صاحب آیفون و کپی کردن تصویر با پرینترهای لیزری توانستند قفل گوشی این افراد را باز کنند.

 

لینک : فیلم هک کردن آیفون ۵ اس 

 

حالا هم مرکز امنیتی آلمانی SRL Lab، هشدار داده است که مشکلات امنیتی این حسگرهای اثر انگشت و همچنین IOS7 ممکن است آمار دزدی گوشی های آیفون را بالابرده و حتی سرقت هویت کاربران را افزایش دهد.

محققان این مرکز در ویدیویی نشان داده اند که سارقان چگونه با کپی اثر انگشتان صاحبان گوشی میتوانند به اطلاعات کاربران از جمله ایمیل و اکانت های دیگر متصل به آیفون دست پیدا کنند. آن‌ها همچنین نشان می‌دهند بعد از تغییر حالت گوشی به  Airplain Mode (که باوجود قفل بودن گوشی قابل دسترسی است) و دسترسی به مرکز کنترل امنیت گوشی، به راحتی می توانند حین کپی  کردن اثر انگشت از بلاک شدن اکانت اپل جلوگیری کنند.

SLR در این فیلم نشان داد که با درخواست ارسال پسوورد مجدد به ایمیل متصل به گوشی چگونه اکانت iCloud اپل میتواند در معرض خطر قرار بگیرد. در این حالت سارق، AirPlain Mode را خاموش کرده و ایمیل جدید را دریافت می کند و بعد دوباره سریع آن را روشن می کند تا از بلاک شدن اکانت توسط اپل جلوگیری کند. بعد از تغییر رمز و ریست کردن گوشی، سارق به راحتی به تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی دست پیدا می کند.

این فیلم با لیستی پیشنهادی به اپل برای بالا بردن امنیت قابلیت آیفون جدید به پایان می رسد. یکی از راه کارهای ارائه شده این است که با ارتقا دادن قسمت کنترل امنیت، هنگامی که گوشی قفل است نتوان حالت گوشی را Airplain Mode  تغییر داد. اما اپل باز هم باید بیشتر تلاش کند و به مشتریان خود هشدار دهد که ایمیل هایی که برای درخواست مجدد پسوورد ارائه میکنند را به آیفون های خود متصل نکنند وسرقت گوشی های خود را سریعا اطلاع دهند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا