تکنولوژی

تنظیمات پنهان iOS 7 برای حفظ شارژ باتری

 

 

IOS7 ویژگی هایی  از جمله تنظیمات پنهان دارد که میتواند شارژ باتری آی فون شما را سریع خالی کند.

اینجا به چند مورد از این تنظیمات اشاره می کنیم که با اعمال آن می توانید شارژ گوشی خود را تا پایان روز حفظ کنید.

بر خلاف تصور عموم برنامه هایی که میتواند باتری را زود خالی کند اپلیکیشن های معمولی مانند AirDrop  یا Notofication Center نیستند بلکه تنظیماتی هستند که داخل Setting گوشی پنهان شده اند.

اگر احساس می کنید که شارژ باتری گوشی شما بیش از حد سریع خالی می شود این تنظیمات را تغییر دهید.

 

Background App Refreshing

این قابلیت جدید به اپلیکیشن های شما اجازه میدهد تا حین استفاده از دیگر برنامه ها، در صفحه بک گروند فعال باقی بمانند و مرتبا رفرش شوند. مشکلی که اینجا هست این است که کل برنامه ها در IOS7 به صورت خود کار رفرش می شوند و همین باعث می شود که باتری شما بی جهت هدر رود.

برای درست کردن آن به این طریق عمل کنید. به Setting> General> Background App Refresh بروید. میتونید تنظیمات این برنامه را به کل خاموش کنید یا فقط برای چند اپلیکیشن که کمتر از آنها استفاده می کنید غیر فعال کنید.

 

بخوانید: فوت و فن‌های iOS7 

 

Automatic Updates

آپدیت کردن اتوماتیک اپلیکیشن ها ویژگی مفیدی است تمام برنامه ها را به صورت خود کار به روز می کند و زمان را برای شما می خرد.طبق گفته اپل این ویژگی با توجه به میزان شارژ گوشی فعال می شود اما اگر می دانید که زمان زیادی به شارژر دسترسی نخواهید داشت این قابلیت را از کار بندازید.

به Setting>Itunes&App Store بروید و گزینه آپدیت را غیر فعال کنید ولی فراموش نکنید که برای اطلاع از ورژن های جدید تر برنامه های خود به اپ استور سر بزنید.

 

Frequent Locations & Location Service

بنامه آدرس یاب دستگا ها همیشه قاتل شارژ باتری بوده است و بیشتر از آنکه مفید باشد ضرر دارد.

 به Setting>Privacy>Location Service  بروید. پایین بیاید وSystem Service  را انتخاب کنید.بعضی از آیتم های جدید به قیمت خالی شدن شارژ گوشی شما تمام می شود.در صورتی که به گزینه خاصی احتیاج زیادی ندارید آن را غیر فعال کنید (مانند iAds). حالا به قسمت Frequent Locations بروید و آن را هم غیر فعال کنید.

 

بخوانید: همه چیز درباره iOS7 تازه‌ترین سیستم‌عامل اپل

 

Spotlight

این برنامه جستجو یکی از ویژگی های جذاب IOS جدید است اما این بدین معنی است که Spotlight مدام به دنبال داده های جدید، فعال خواهد بود و همین مورد باعث کاهش چشم گیر شارژ گوشی خواهد شد.

البته کسانی که زیاد از این برنامه استفاده می کنند می توانند از این قسمت صرف نظر کنند ولی اگر کاربر معمولی هستید که هر از گاهی سراغ آن می روید به  Setting>General>Spotlight Search بروید و  تیک مواردی که نمیخواهید مدام به روز شوند را بردارید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا