تکنولوژی

هکرهای آلمانی مدعی هک کردن تکنولوژی اثر انگشت اپل شدند

 

تنها چند روز پس از آنکه آیفون 5S در دسترس عموم قرار گرفت، یک گروه از هکرها ادعا کردند که امکان ”هویت لمسی” (ID Touch) را هک کرده‌اند. اسکنر اثر انگشت اپل به کاربران امکان تأیید هویت دیجیتال را می‌دهد.

یک گروه هکر که در شهر برلین فعالیت می‌کنند روز یک‌شنبه (۲۲ سپتامبر/۳۱ شهریور) در وب سایت خود مدعی شد که توانسته است اسکنر اثر انگشت گوشی آیفون 5S را هک کند. با این حال یک سایت اینترنتی که جایزه‌ای را برای هک سنسور اثر انگشت اپل در نظر گرفته در سایت خود اعلام کرده هنوز قادر به تایید این موضوع نیست.

 

بخوانید: آیفون را هک کنید و جایزه بگیرید. 

 

این گروه می‌‌گوید که یک هکر با عنوان استاربورگ (Starburg) این سیستم جدید امنیتی اپل را با یک پرینت تقلبی از اثر انگشت هک کرده است.

این هکر می‌گوید که سیستم امنیتی اپل از تفکیک‌پذیری بیشتری در مقایسه با سنسورهایی که تاکنون طراحی شده برخوردار است و برای هک آن‌ها تنها نیاز به جعل دقیق‌تر اثر انگشت است.

 

بخوانید: سنسورهای اثر انگشت اپل، آغاز عصر هویت لمسی 

 

این گروه ویدیویی را همچنین در یوتیوب منتشر کرده است که مراحل هک امکان هویت لمسی آیفون‌های جدید را نشان می‌دهد.

اسکنر اثر انگشت اپل که به کاربران امکان تایید هویت دیجیتال از طریق این ویژگی منحصر به فرد را می دهد٬ خیلی زود به موضوع بحث‌های گسترده درباره حریم خصوصی و مخاطرات پیرامونش تبدیل شد.

 

اسکن اثر انگشت اپل

سنسور اثر انگشت آی فون 5S که روی دکمه Home این گوشی هوشمند تعبیه شده، مهم‌ترین امکانی است که در آخرین نسخه آی فون ارائه شده و به این ترتیب پسوردها جای خود را به اثر انگشت کاربر خواهند داد. تا اینجای کار امنیت کاربر به طور چشمگیری ارتقا می یابد.

بیشتر بخوانید: جنجال بر سر اسکنر اثر انگشت آی فون 5S؛ آیا باید از اپل ترسید؟

حتی خریدهای آنلاین هم از آن پس (فعلا در محدوده اپ استور و آی تونز) تنها در صورتی تایید خواهد شد که کاربر اثر انحصاری و یکتا انگشت خود را به سیستم نشان دهد.

اپل در معرفی این سیستم گفته: «اثر انگشت بهترین پسورد ممکن برای شما در جهان است٬ چون همیشه با شماست و هیچ نمونه مشابهی ندارد.» در مجموع تایید هویت دیجیتال کاربران از طریق اثر انگشت که مشخصه‌ای انحصاری و یکتاست٬ می‌تواند موازنه خوبی میان راحتی و امنیت برای یک گوشی موبایل باشد.

با این حال این امکان نگرانی‌های امنیتی در مورد نحوه‌ی استفاده از اطلاعات شخصی کاربران را به دنبال داشته است.

منبع : DW

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا