تکنولوژی

اپل در چین 42 مییون کاربر دارد

 

 آمارها نشان داده که اپل در چین بیش از 42 میلیون کاربر دارد که بیشتر آنها به شکل غیر قانونی از گوشی‌های این شرکت آمریکایی استفاده می‌کنند.
اگرچه تاکنون شبکه‌های موبایل چین با اپل برای عرضه آی‌فون در این کشور همکاری نکرده‌اند و شبکه‌های 3G چین با گوشی‌های آیفون سازگار نیست، اما 42 میلیون نفر از دارندگان آی‌فون در چین تحت پوشش شبکه‌های چاینا موبایل قرار دارند.

با این حال، به علت پشتیبانی نکردن آی‌فون از شبکه TD-SCDMA 3G، اساسا امکان ارایه آی‌فون تحت قرارداد با چایناموبایل برای اپل وجود ندارد. بر این اساس، شبکه تحت پوشش این اپراتور قط امکان استفاده از استاندارد 2G و سرویس‌های GPRS/EDGE را به دارندگان آیفون می‌دهد.
با این حال، به‌تازگی اخباری مبنی برتوافق اپل با چاینا موبایل منتشر شده که حاکی از پشتیبانی و فروش گوشی‌ آی‌فون‌ سازگار با استاندارد TD-LTE است. بر این اساس گفته می‌شود، مجوز ارایه شبکه‌های 4G احتمالا اواخر پاییز امسال برای اپراتورهای چین صادر خواهد شد و بدین ترتیب اپل می‌تواند به شکل رسمی گوشی‌های آی‌فون را در این کشور به فروش برساند.
چایناموبایل با داشتن 740 میلیون مشترک، عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه دنیا را در اختیار دارد، بنابراین همکاری اپل با این شبکه، به نفع هر دو شرکت خواهد بود
در حالی که دارندگان گوشی‌های آی‌فون‌ قدیمی که تاکنون در شبکه چاینا موبایل از این گوشی‌ها استفاده کرده‌‌اند، گوشی‌های خود را از بازار سیاه و بدون قرارداد خریداری کرده‌اند و اگر این اپراتور برای این مشترکان کمک مالی در نظر بگیرد، امکان استفاده از آی‌فون‌های قراردادی خواهند داشت.
اپل میزان فروش آی‌فون در طول سه ماهه دوم سالجاری میلادی را 31.2 میلیون دستگاه اعلام کرد که نسبت به فصول قبلی آمار خوبی برای اپل به شمار می‌رود.بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با قرارداد اپل و چاینا موبایل تعداد زیادی از کاربران چینی اقدام به خرید آی‌فون کنند که به این ترتیب سهم اپل در بزرگ‌ترین بازار دنیا به شدت افزایش خواهد یافت.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا