تکنولوژی

تبلت‌های 100 دلاری اینتل به بازار می‌آید

 

شرکت اینتل قصد دارد تا پیش از پایان سالجاری میلادی تبلت‌های 100 دلاری خود را راهی بازار کند.
در حالی که تا یکی دو سال پیش بازار تبلت در دست اپل بود و مردم مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای خرید این دستگاه‌ها بودند، اما با روی کار آمدن آندروید و کد باز بودن این سیستم‌عامل بسیاری از شرکت‌ها ساخت تبلت را در دستو کار خود قرار دادند و به این ترتیب بسیاری از مردم امکان استفاده از این دستگاه‌ها را یافتند.

بر این اساس شرکت اینتل قصد دارد تبلت‌های ۱۰۰ دلاری خود را در طول سه ماهه چهارم سال روانه بازار کند و از این طریق سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
گزارش‌ها حاکی است، تبلت‌های ۱۰۰ دلاری اینتل از صفحه نمایش هفت اینچی برخوردارند و از آنجا که بسیاری از افراد از این دستگاه‌ها برای مرورگری وب استفاده می‌کنند، اینتل تمرکز خود را روی این قضیه گذاشته تا افراد تجربه بهتری از کار با این دستگاه‌ها داشته باشند.
از سوی دیگر، با وجود عرضه تبلت‌های ارزان قیمت توسط شرکت‌های ناشناس، به نظر می‌رسد ساخت تبلت توسط اینتل با قیمت کم، به دلیل معروفیت این شرکت، از بازخورد خوبی برخوردار خواهد بود.
اینتل کارخانه تولید سخت‌افزار در کالیفرنیا است، که در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردن مور، تأسیس شد. عمده محصولات این شرکت در زمینه مدارهای الکتریکی و پردازنده‌های رایانه است.
اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌های خود را به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد و شرکت آی‌بی‌ام هم ریزپردازنده ۸۰۸۸ اینتل را برای کامپیوتر شخصی خود انتخاب کرد.
از سال ۲۰۰۰ به بعد، تقریبا 75 درصد از کامپیوترهای خانگی، از پردازنده‌های اینل استفاده می‌کنند. مهم‌ترین رقیب این شرکت، شرکت ای‌ام‌دی است.
عمده‌ترین محصولات اینتل «پنتیوم Xeon» (برای سرورها) و «Core 2 Duo» و اینتل اتم برای رایانه‌های کوچک و کم مصرف و جدیدترین محصولش پردازندهٔ شش هسته‌ای « Core i7 980x» است.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا