تکنولوژی

پیش‌بینی قیمت iPhone 5S در بازار ایران

قیمت احتمالی اولین گوشی‌های iPhone 5s در بازار ایران حدود ۴ تا ۴ ونیم میلیون تومان خواهد بود.

محسن بهنامی کارشناس بازار کامپیوتر به آی تی ایران گفت که مطابق معمول نخستین نسخه‌های گوشی آیفون ۵ اس با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن به فروش می‌رسد و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به نرخ دلار نسخه ۱۶ گیگابایتی آن ۴ تا ۴ ونیم میلیون تومان قیمت بخورد.

به گفته بهنامی نخستین گوشی‌های آیفون ورودی به بازارهای کامپیوتر تهران از گوشی‌های تحت قرارداد با اپراتورهای خارجی هستند چراکه مدتی طول می‌کشد تا گوشی‌های آنلاک فروخته شوند. بهنامی می‌گوید:“ مثل هر محصول جدیدی که خواستار زیادی دارد آیفون جدید هم با قیمتی فراواقعی وارد بازار می‌شود و در مورد آیفون ۵ حدود ۴ ماه طول کشید تا قیمت آن با قیمت بازار جهانی یکسان شد“.

بهنامی پیش‌بینی می‌کند آیفون 5 اس با رنگ طلایی بیش از سایر رنگ‌ها مورد استقبال فروشندگان و خریداران ایرانی قرار گیرد چراکه رنگ خاصی است. این کارشناس بازار به آی تی ایران می‌گوید قیمت آیفون ۵ نسخه ۱۶ گیگابایتی هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزارتومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ هزارتومان کاهش داشته است.

همچنین قیمت Iphone 5C نیز احتمالا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان کمتر از iPhone 5S خواهد بود. 

با این حال که به گفته اپل تولید آیفون ۵ متوقف شده بهنامی معتقد است این روش اپل است که تولید گوشی قبلی را متوقف می‌کند ولی پس از عرضه نسخه بالاتر،‌ شروع به تولید مجدد دو نسخه قبل‌تر می‌کند.همانند کاری که هم اکنون با تولید مجدد آیفون ۴ اس ۸ گیگابایتی انجام داده و آن را به طور رایگان (‌تحت قرارداد) در سایت خود به فروش می‌رساند.

همچنین به گفته بهنامی قیمت آیفون ۵ نسخه ۱۶ گیگابایتی دست دوم هم اکنون حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ تومان است.

او همچنین معتقد است که رفع تحریم‌ها از سوی اپل تاثیر چندانی در سرعت دادن به ورود آیفون‌های جدید به بازار ندارد.

به گفته بهنامی هم اکنون ایران یکی از بهترین بازارها برای اپل است چون کالاها را با همان قیمت و بدون هیچ گونه خدمات پس از فروش به ایران روانه می‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا