تکنولوژی

توزیع موبایل در بازار کاهش یافت

 

 منابع بازاری از کاهش عرضه انواع گوشی‌های موبایل در سطح بازار تلفن همراه خبر دادند.

به نقل از منابع بازاری،‌ مدتی است که میزان واردات این وسیله ارتباطی به بازار کشور به طور چشمگیری کاهش یافته که این امر باعث شده تا نمایش انواع گوشی‌های موبایل در ویترین مغازه‌ها کاهش یابد.

یکی از فروشندگان موبایل دلیل این کاهش واردات را برخوردهای قانونی با قاچاقچیان در مبادی مرزها دانست و افزود: چند روزی است که میزان واردات عمده این کالا به کشور کاهش یافته که کارشناسان این حوزه دلیل این امر را عدم واردات این کالای به بازار عنوان کردند.
وی عدم واردات این کالا به بازار را در حالی اعلام می‌کند که قیمت ارز در کشور در سرازیری قیمت قرار گرفته به طوری که هر روز شاهد کاهش قیمت اندک ارز در کشور هستیم.
با شرایط ایجاد شده در بازار فروشندگان پیش بینی دقیقی از میزان نوسان قیمت‌ها ندارند چرا که در حالی که قیمت ارز در کشور رو به کاهش است عرضه این کالای ارتباطی در کشور کاهش یافته است.
این اظهارات در حالی بیان‌ می‌شود که سردار مهدی ابویی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده بود که در حال حاضر تمامی مبادی ورود مرزی تحت بازرسی کامل نیروی انتظامی و دیگرنهادهای مسوول قرار دارند از همین جهت میزان واردات غیرقانونی از مبادی مرزی به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی با اشاره اینکه کارهای اطلاعاتی و برنامه ریزی‌های زیادی صورت گرفته شده،‌افزود: این کارهای اطلاعاتی تا کنون نیز منجر به شناسایی محموله‌های بزرگ قاچاق به خصوص موبایل شده است.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه تمرکز این ستاد در مبادی مرزی است،‌خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر کنترل مرزها برنامه‌هایی نیز در سطح عرضه دارد که به زودی اعلام می‌شود.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا