تکنولوژی

جهان به سرعت به نسل چهارم موبایل روی می‌آورد

در حالی که ما در ایران هنوز نسل سوم موبایل را تازه مزه مزه می‌کنیم در بسیاری از کشورهای جهان نسل چهارم موبایل به سرعت در حال راه‌اندازی است. 

در تازه‌ترین پیشرفت در این زمینه دو اپراتور وودافون و o2 از راه‌اندازی نسل چهارم موبایل در شهرهای انگلیس خبر داده‌اند. این دو تازه رقبایی برای EE نخستین اپراتوری هستند که در انگلیس برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ اینترنت فوق‌ سریع را برای موبایل ارایه کرد. 

نسل چهارم موبایل اجازه دسترسی به اینترنت با سرعتی تا ۱۰ برابر بیشتر از نسل سوم موبایل را می‌دهد. 

بسیاری از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها امروزه از نسل چهارم موبایل پشتیبانی می‌کنند. 

شرکت  EE که اولین شرکت ارایه دهنده نسل چهارم موبایل در انلگیس است هم اکنون بیش از ۱۰۵ شهر در این کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار داده است. 

گفتنی است هم اکنون در ایران رایتل تنها ارایه دهنده خدمات نسل سوم موبایل است و طبق قانون دوره حفاظت طولانی برای این اپراتور مشخص شده به طوری که  تا مدت معینی سایر اپراتورها حق ارایه سرویس‌های نسل سوم را نخواهند داشت. 

دوره حفاظت ارایه خدمات نسل سوم رایتل تابستان سال گذشته به پایان می‌رسید اما دولت احمدی‌نژاد مستقیما دستور افزایش زمان این دوره حفاظت را صادر کرد. 

به رغم این که قانون در مورد ارایه خدمات نسل سوم موبایل توسط اپراتورهای دیگر به صراحت منع‌هایی را گذاشته اما  قانون در مورد ارایه خدمات نسل چهارم هنوز ساکت است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا