تکنولوژی

تدوین پیوست فرهنگی رایتل

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تنظیم و تدوین پیوست فرهنگی اپراتور سوم تلفن همراه – رایتل- برای ارائه به شورایعالی فضای مجازی خبر داد.

جهانگیر اسدی درباره آخرین وضعیت تدوین پیوست فرهنگی خدمات اپراتور سوم تلفن همراه که از جمله وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سوی شورایعالی فضای مجازی اعلام شده بود اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم تلفن همراه این اپراتور را تدوین کرده و به مرکز ملی فضای مجازی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم اپراتور رایتل در معاونت بررسی فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است در مورد مجوز ارائه خدمات تماس تصویری این اپراتور گفت: براساس وظیفه ای که به رگولاتوری محول شده بود تدوین و تنظیم پیوست فرهنگی در دستور کار قرار گرفت اما تصویب نهایی و اجازه صدور مجوز برای ارائه این خدمات باید از سوی شورایعالی فضای مجازی صادر شود.

راه‌اندازی سرویس مکالمه تصویری در نسل سوم اپراتور تلفن همراه از سال گذشته متوقف شده و برخی مراجع تقلید درباره حرام بودن سیستم انتقال تصویر از طریق موبایل، فتوا دادند.

بخوانید: تعرفه اینترنت رایتل

براین اساس تدوین پیوست فرهنگی ارائه این خدمات در کشور در دستور شورایعالی فضای مجازی قرار گرفت و این شورا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تدوین این سند ماموریت داد.

اواخر خردادماه امسال محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم برای تدوین این پیوست فرهنگی قرار داد سه جانبه ای با با حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبایی امضا کرد.

در همین حال شورایعالی فضای مجازی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواست تا با همکاری اپراتور سوم موبایل تدوین پیوست فرهنگی را برعهده گیرند و مقررات حاکم بر ارائه این خدمات را با درنظر گرفتن مباحث فرهنگی تدوین کنند.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا